در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان صورت گرفت:

کمک 30 میلیاردی خیرین ایلامی در جشن گلریزان

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان جشن گلریزان به همت ستاد دیه استان ایلام برگزار شد و مبلغ 3 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد
کد خبر: ۱۴۵۱۴۱۴

به گزارش جام جم آنلاین ؛ علی محمدی رییس کل دادگستری استان ایلام در این آیین  با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار علیهم السلام در خصوص انجام کار خیر و کمک به نیازمندان، اذعان داشت: در سال گذشته ۱۵۵ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین از زندان آزاد شدند.


وی افزود: پذیرش اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی و گذشت شکات با تلاش مددکاران نیز باعث شد زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده خود برگردند


این مقام قضایی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در استان و بهبود فرایند خدمت، گفت: ۴۵ درصد از پرونده‌های قضایی که به شورا‌های حل و اختلاف ارجاع داده می‌شوند به صلح و سازش ختم می‌شود و در این راستا تلاش و همت هیات‌های صلح و سازش و ریش سفیدان ستودنی است.


حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام نیز در ادامه به ایراد مطالبی در خصوص اهمیت کار خیر و برگزاری جشن گلریزان در استان اشاره‌ای داشت و خاطر نشان کرد: انفاق و گذشت تاثیر بسیار مهمی از نظر اخلاق و رفتار اجتماعی دارد و این مهم در ماه مبارک رمضان جلوه‌ای خداپسندانه و ارزشمند دارد.


گفتنی است سبد‌های معیشتی و کمک‌های غیر نقدی نیز از هدایای خیرین به زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده‌های آنان بود و یکی از خیرین حاضر در جشن گلریزان ضمن کمک ۱۲۰ میلیون تومانی به ستاد دیه، از بدهی یک میلیارد و هفتصد میلیون تومانی خود گذشت و زمینه آزادی زندانی نیازمند مالی را فراهم کرد. بسیاری از مسئولین و مدیران استانی نیز در این جشن حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها