تمرکز حوزه هنری گلستان در سال ۱۴۰۳ روایت پیشرفت و تاریخ شفاهی استان خواهد بود

رییس حوزه هنری استان گلستان از برگزاری نمایشگاه جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی قدس گلستان خبر داد.
رییس حوزه هنری استان گلستان از برگزاری نمایشگاه جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی قدس گلستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۰۹۲۸
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان  سید حسام بنی فاطمه  در نشست خبری هفته هنر انقلاب اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب ۵۰ عنوان برنامه تولیدی، تربیتی و ترویجی در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: تولید هنر برای انقلاب، تربیت هنرمند متعهد و ترویج آثار هنر انقلاب جز برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی است که برای ترویج تولیدات و باز نشر آن نیاز به همراهی رسانه دارد.

رئیس حوزه هنری گلستان افزود: موضوع فلسطین یکی از برنامه های جدی ما بوده که در سال ۱۴۰۲ به آن پرداخته شد.

وی ادامه داد: ما برای سه برهه از زمان شامل قبل از انقلاب تا سال ۱۳۵۷ با عنوان روایت انقلاب و از زمان پیروزی انقلاب تا پیروزی جنگ تحمیلی با عنوان روایت پایداری و از زمان پایان جنگ تحمیلی تا امروز با عنوان روایت پیشرفت محتواهای هنری در استان تولید میکنیم.

وی یادآورشد: تمرکز بر مسئله تربیت هنرمند یکی از برنامه های سال ۱۴۰۲ بود که در همین راستا مرکز رشد سرزمین برادری را راه اندازی کردیم. این مرکز از شهریور ۱۴۰۲ در بخش هایی چون هنرهای تصویری، شعر و ادبیات و تاریخ شفاهی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در روز ۲۰ فروردین کتاب تولیدات نوجوانان ادبیات مرکز رشد رونمایی می شود.وی خاطرنشان کرد: رمان شهیده مرجان ناز قلیچی که توسط عبدالرحمن اونق نوشته شده است تا کنون ۵۰ درصد آن انجام شده و امسال رونمایی خواهد شد.

بنی فاطمه در خصوص نمایش صحنه ای ماتی خوان، اظهار کرد: نمایش نامه این رمان تهیه شده و تئاتر صحنه ای آن امسال به روی صحنه خواهد رفت.

وی با بیان اینکه ما در حوزه طنز ضعیف هستیم، افزود: در این حوزه ما نیاز به استعداد یابی داریم که رویداد طنز قلمه با حضور اساتید ملی در همین راستا برگزار شد.

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: برنامه تلویزیونی با عنوان آسمان از دیگر محصولات تولیدی بود که با اجرای اقبال واحدی در روستای عطا آباد ضبط و از شبکه یک پخش شد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب من هم دلم گریه می خواست و مستند قله ایثار از دیگر برنامه‌های تولیدی بود که در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

سید حسام بنی فاطمه  اظهار کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی قدس گلستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه در قالب گروه سرود، عکس و گرافیک برگزار می‌شود که امیدواریم خروجی مناسبی برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد.

رئیس حوزه هنری استان گلستان گفت: موضوع مظلومیت مردم غزه و همچنین ستمگری رژیم کودک کش صهیونیستی از اولویت‌های تولیدات حوزه هنری بشمار می‌رود که شاهد اقدامات قابل توجهی هستیم.

در پایان نشست خبری از پوستر هفته هنر انقلاب رونمایی شد و ۱۹ عنوان برنامه شاخص این هفته تشریح گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها