باتوجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی استان،امکانات لازم در شهرستان‌های مورد نظر استقرار یافته است و همه مجموعه‌ها پای کار هستند.
کد خبر: ۱۴۴۸۴۹۹

به گزارش جام جم آنلاین،محمد کرمی در نشست مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان چابهار گفت: در سیل اخیر زمین‌ها و محصولات کشاورزی در برخی از مناطق در شهرستان‌های زرآباد و دشتیاری دچار خسارت شده که باید رسیدگی شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکیدکرد: همه دستگاه‌های اجرایی در حال آماده باش هستند تا در بارندگی‌ها دچار مشکل نشویم.
وی خاطرنشان کرد: باران رحمت الهی است و ما باید با مدیریت درست از این رحمت الهی به نحو مطلوب بهره برداری کنیم.
کرمی تصریح کرد: بازگشایی راه‌ها و مسیر‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل در مناطق سیل زده محسوب می‌شود که لازم است پس از اتمام بارندگی تعمیر و بازسازی شوند.
وی افزود: همه اکیپ‌های بهداشتی باید در روستا‌ها و مناطق درگیر سیل حضور داشته باشند تا از بیماری‌های احتمالی جلوگیری شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اکیپ‌های هلال احمر اورژانس و اورژانس هوایی در مناطق سیل زده مستقر هستند تا در مواقع بحران بتوانند با سرعت بیشتری خدمات رسانی کنند.
وی با اشاره به آبرسانی سیار در مناطقی که دچار قطعی آب هستند، بیان کرد: کمک‌های مردمی و خیرین باید ساماندهی تا در اختیار همه مردم قرار گیرد.
کرمی خاطرنشان کرد: در بحث منازل مسکونی آسیب دیده از سیل باید بنیاد مسکن با برنامه ریزی درست پس از سیل این منازل را بازسازی کند.

هشدارسطح نارنجی دریایی هواشناسی درجنوب سیستان وبلوچستان

با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اطلاعیه ایی صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است؛ به استناد هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی وضعیت جوی به شرح ذیل پیش بینی شده است:
توصیف سامانه: تقویت سامانه بارشی در مناطق دریایی و سواحل است که از امروز آغاز و تا ظهر فردا ادامه خواهد داشت.
نوع مخاطره: رگبار شدید و رعد و برق، احتمال تگرگ، تندباد لحظه ای، افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲۰۰ سانتی‌متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان اعلام شده است.
در این اطلاعیه، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار و رعد و برق، اختلال در تردد‌های دریایی، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی اعلام شده است.
به شهروندان توصیه شده است: از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، فعالیت‌های تفریحی و شنا خودداری و تمهیدات لازم برای تردد ایمن کشتی‌های تجاری، در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی برای جلوگیری از خسارات احتمالی پیش بینی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها