مدیر مخابرات البرز:

اینترنت اشیا، منشأ تحول بنیادی در زیست‌ بوم پیشرفته کشاورزی است

عبدالله بیان، مدیر مخابرات منطقه البرز و مسئول دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در همایش مخابرات و تاثیرات تحول دیجیتال در صنعت پیشرفته کشاورزی اظهارداشت: اینترنت اشیا، منشأ تحول بنیادی در زیست‌بوم هوشمندسازی است و باید از ظرفیت های صنعت پیشران مخابرات در رشد و گسترش اکوسیستم کشاورزی و دامپروری و جهش اساسی در این حوزه استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۴۴۸۲۲۰

جام جم آنلاین اصفهان؛ عبدالله بیان با اشاره به تحول روز به روز و همه‌جانبه صنایع مختلف، اینترنت اشیا و چالش های فزاینده اکوسیستم کشاورزی و دامپروری گفت: استان البرز با توجه به استقرار دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم و ظرفیت های ویژه این منطقه، آماده تلفیق عملی مخابرات با زیست‌بوم کشاورزی است.

وی تصریح کرد: امروز گردهم آمده ایم تا اهمیت مخابرات را در کشاورزی، دامپروری و بهبود تولیدات کشاورزی در استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری و تعمیم آن به نقاط دیگر کشور را بررسی کنیم.

مسئول دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم خاطرنشان کرد: امروز با استفاده عملی از انقلاب صنعتی چهارم و اینترنت اشیا به جایی رسیده ایم که ضمن استفاده از پتانسیل های استان در کشاورزی نسل ۴، راهکارهای عملی تاثیر و کمک مخابرات را در هوشمندسازی دامداری، اتوماسیون و هوشمندسازی کشاورزی صنعتی، بررسی کرده و موجب رشد این مفهوم مهم در انقلاب صنعتی شویم.

مدیرمخابرات البرز گفت: در همایش امروز، فعالان مختلف ملی و استانی اکوسیستم کشاورزی، اتوماسیون و هوشمندسازی حضور دارند که ادامه این همایش ها و ورود به حیطه عملی و کارکرداجرایی آن، موجب تحول دیجیتال در بخش مهم کشاورزی و زیست بوم گسترده آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا ۵ سال آینده یک چهارم کل درآمد اپراتورهای ارتباطی در جهان در بخش اینترنت اشیا خواهد بود، اضافه کرد: بدین منظور دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در استان البرز آماده همکاری با فعالین زیست بوم های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری است.

در ادامه این نشست، بهاره جمشیدی ، عضو هیات مدیره موسسه تحقیقات کشاورزی، در خصوص هوشمند سازی کشاورزی، باغبانی و ایجاد تفکر هوشمند در بین اپراتورها برای استفاده از این ظرفیت گسترده، و نحوه ورود اپراتورهای ارتباطی برای تحقق مفهوم برد-برد  در اکوسیستم کشاورزی و استفاده از مزایای رقابتی قابل توج این بخش، نتایج تحقیقات علمی انجام شده را ارائه داد.

در ادامه این همایش، پنل های تخصصی در مورد تاثیر زیرساخت های ارتباطی و نقش ویژه شرکت مخابرات به عنوان اپراتور مرکزی و زیرساختی کشور در رشد کشاورزی نسل ۴، چگونگی حمایت حاکمیت از ورود فناوری اطلاعات با تکیه بر  IOT و مفاهیم مختلف اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی و نحوه تحقق زیست بوم پایدار و پیشرفته در بخش کشاورزی و دامپروری با استفاده از تحول دیجیتال ارائه شد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها