معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از تولید حدود یک میلیون و ۵۹۰ هزار اصله نهال در سال گذشته خبر داد و گفت:

کاشت ۸۰۰ هزاراصله درخت همزمان باهفته درختکاری درسیستان وبلوچستان

۸۰۰ هزار اصله آن همزمان با هفته درختکاری در این استان آماده کاشت است.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۴۳

به گزارش جام جم آنلاین،مسعود ریگی گفت: یکی از طرح‌هایی که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب آغاز شده است، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که این طرح به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: نهال‌های کشت شده در فضا‌های سبز شهری، روستایی، طرح جنگل کاری و بیایان زدایی مورد توجه قرار گرفته است که کشت آنها از پاییز در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در نهالستان‌های استان یک میلیون نهال برای کشت سال آینده نیز وجود دارد و به محض فراهم شدن شرایط کشت، در سطح استان غرس می‌شوند.
ریگی افزود: ۱۸۷هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع گستره، سیستان و بلوچستان را به بزرگترین استان کشور تبدیل کرده این استان به واسطه برخورداری از ۲ ناحیه رویشی متفاوت ایرانی تورانی و عمانی با وجود واقع شدن در منطقه گرم و خشک کشور از تنوع گیاهی برخوردار است و وجود بیش‌از هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی که ۳۹۲ گونه آن دارای ارزش دارویی و صنعتی است گنجینه‌ای گرانبها محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها