مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ سازی در جامعه میسر خواهد شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهار محال و بختیاری گفت: حفاظت از منابع طبیعی باید با اشاعه فرهنگ بهره برداری اصولی در جهت توسعه پایدار نهادینه شود که در این خصوص آحاد مردم و ائمه محترم جمعه می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و انفال ایفا نمایند.
کد خبر: ۱۴۴۷۶۵۹

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری- دکتر اصغر احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهار محال و بختیاری روز یکشنبه 13 اسفند 1402 در جمع اصحاب رسانه و فعالان خبری و مطبوعاتی ضمن خوش آمدگویی و تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بر حفاظت از اراضی ملی تاکید کردن و گفت : هفته منابع طبیعی و آبخیزداری فرصت خوبی است تا فرهنگ درخت و درختکاری در جامعه ترویج شود.

دکتر احمدی بابیان اینکه درختکاری تنها صرف کاشت نهال نیست، تصریح کرد: برای حفظ منابع طبیعی باید تلاش کرد و هر فردی باید در قبال درختان شهر بااحساس مسئولیت به آن‌ها رسیدگی کند، امروز باید برای تداوم حیات بشر به منابع آبی و خاک بهای بیشتری قائل باشیم.

 

حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ سازی در جامعه میسر خواهد شد

وی تصریح کرد: تمامی افراد در سطوح مختلف جامعه باید تلاش کنند تا فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود و در این راستا حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ سازی در جامعه میسر خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: امروز می‌بایست فرهنگ کاشت درخت و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی به‌عنوان اقدامی خداپسندانه در بین آحاد جامعه ترویج شود و از منظر اسلام درختکاری یک اقدام خداپسندیده است. لازم است فرهنگ کاشت درخت ، حفظ عرصه‌های طبیعی به ‌عنوان اقدامی خداپسندانه بین آحاد جامعه و مردم در این استان نهادینه شود.

 

حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ سازی در جامعه میسر خواهد شد

دکتر احمدی تصریح کرد: مردمی که در حاشیه جنگل ها و مراتع زندگی می کنند ، باید با برنامه ها و اهداف اداره کل منابع طبیعی و سازمان جنگلها همراهی کنند و از سوی دیگر، ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری نیز باید رضایت این مردم را جلب کنند تا مردم نیز با برنامه ها ودر راستای اهداف ادارات منابع طیبیعی استان چهار محال و بختیاری و سازمان جنگلها همکاری صمیمانه و مسالمت آمیز داشته باشند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه تاکید کرد: یکی از بزرگترین مخاطراتی که امروزه منابع ملی و طبیعی را تهدید می کند بحث زمین خواری ها و تعرضات غیرقانونی به حریم طبیعت است که انتظار می رود در این خصوص برخورد قاطع توسط مردم عزیز و قدرشناس استان و مسئولان محترم دستگاه های قضائی و نظارتی استان صورت گیرد.

وی در ادامه یاد آور شد: حفظ وحراست از منابع طبیعی و نگهداری آن برای نسل های آینده باید به یک فرهنگ پایدار در جامعه تبدیل شود.

در خاتمه آقای دکتر اصغر احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهار محال و بختیاری از توجه و احساس مسئولیت 

مردم عزیز – دستگاه های قضائی و نظارتی و همچنین از خدمات و زحمات کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهار محال و بختیاری و شهرستان های تابعه در حفظ و حراست از منابع طبیعی - جنگلها و مراتع به خصوص در زمان آتش سوزی در جنگل ها و مراتع قدردانی و تشکر ویژه بعمل آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها