هانی‌زاده در گفت‌وگو با جام‌جم‌آنلاین

آمریکا برای حمله اسرائیل به رفح، چراغ سبز نشان داده است

حملات رژیم‌صهیونیستی به رفح که تازه‌ترین بخش از جنایات رژیم‌صهیونیستی است با واکنش‌های زیادی در عرصه بین‌المللی روبه‌رو شده است. صهیونیست‌ها با حمله به این منطقه به دنبال تکمیل پازل جنایتکارانه خود در غزه هستند.
کد خبر: ۱۴۴۵۷۴۳
 
حدود چهار ماه که از جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه می‌گذرد، بخش بزرگی از جمعیت این منطقه به رفح رفته‌ تا شاید کمتر در معرض حملات نیروهای اسرائیلی باشند اما اکنون صهیونیست‌ها در حال شدت بخشیدن به حملات خود به این منطقه هستند که این مسأله باعث گسترش شدید فاجعه‌ای خواهد شد که درچهار ماه گذشته درغزه رخ داده است. در این میان آمریکایی‌ها برای خروج از فشار افکار عمومی، گاهی در موضع‌گیری‌های لفظی این‌گونه وانمود می‌کنند که با حمله اسرائیل به رفح مخالف‌اند و به دنبال ممانعت از انجام این حملات هستند اماانتشاربرخی گزارش‌ها نشان می‌دهدکه واشنگتن در این مرحله از جنگ غزه نیز کاملا پشتیبان رژیم‌صهیونیستی است.جام‌جم آنلاین دراین زمینه با حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل منطقه گفت‌وگویی انجام داده که درادامه می‌خوانید: 

در روزهای اخیر باوجود هشدارهای بین‌المللی، شاهد گسترش حملات رژیم اشغالگر به رفح هستیم. مواضع آمریکا چقدر در گسترش جنایات صهیونیست‌ها تاثیرگذار است؟
حملات اخیر رژیم‌صهیونیستی به مردم بی‌دفاع رفح نه‌فقط با سکوت آمریکا مواجه شده بلکه این کشور به اسرائیل برای ادامه کشتار مردم رفح چراغ سبز نشان داد. برخی مقامات آمریکا اخیرا در اظهارنظری جانبدارانه اعلام کردند که در صورت ادامه حملات رژیم‌صهیونیستی به رفح، آمریکا هیچ‌گونه اقدامات توبیخی علیه این رژیم اتخاذ نخواهد کرد.اخیرا سلسله‌نشست‌هایی در قاهره با حضور نمایندگان امنیتی رژیم غاصب صهیونیستی، مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس در غزه برگزار شد اما نمایندگان این رژیم پس از پشتیبانی صریح آمریکا از اقدامات سرکوبگرانه علیه اهالی رفح، میز مذاکره را ترک کردند.
 
پیش ازاین آمریکا در موضع‌گیری کاملا دوگانه و غیرشفاف،مدعی شده بودکه اگر اسرائیل به رفح حمله کند،آمریکا یک سلسله تصمیمات تنبیهی علیه رژیم‌صهیونیستی اعمال خواهد کرد. آیا اصولا واشنگتن عزمی برای این‌گونه اقدامات دارد؟
آمریکا در تمام مراحل، پشتیبان  رژیم صهیونیستی است و این موضع‌گیری‌های غیرشفاف نشان می‌دهد که آمریکا در سیاست نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی علیه مردم غزه و رفح کاملا همراه است و تلاش دارد تا نقشه راه اسرائیل برای کوچ اجباری اهالی غزه عملیاتی شود. با گذشت بیش از ۱۳۰ روز از عملیات طوفان‌الاقصی و شهادت بیش از ۲۸هزار نفر از اهالی غزه، آمریکا، کشورهای اروپایی و نهادهای بین‌المللی در برابر این جنایات بی‌سابقه واکنش قابل‌قبولی از خود نشان ندادند.این سکوت موجب تشویق رژیم‌صهیونیستی برای ادامه کشتار اهالی غزه و رفح و کوچ اجباری آنان شد و از این رو هر گونه طرحی برای پایان دادن به بحران غزه با مخالفت شخص بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی مواجه شده است.
 
مواضع آمریکا و اروپا در حمایت از جنایات رژیم‌صهیونیستی چه تبعات منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت؟
همراهی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با سیاست نسل‌کشی اسرائیل در غزه به گسترش بحران و افزایش خشم عمومی علیه سیاست‌های غرب در منطقه و جهان منجر شده است. اقدامات اخیر انصارا... یمن، حزب‌ا... لبنان و حشدالشعبی عراق علیه منافع آمریکا و رژیم‌صهیونیستی از شکل‌گیری یک قطب‌بندی خطرناک جهانی حکایت دارد.انصارا... طی هفته‌های اخیر در یک تصمیم کاملا عملیاتی، کشتی‌های حامل سلاح از آمریکا به فلسطین اشغالی در تنگه باب‌المندب را به عنوان یک اقدام بازدارنده توقیف کردند. حزب‌ا... لبنان نیز برخی پایگاه‌های نظامی رژیم‌صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار داد تا از بار فشار نظامی اسرائیل بر مردم غزه بکاهد.در چنین فرآیندی بحران غزه ممکن است در آینده بخش‌های دیگری از منطقه را درگیر کند و این بحران به بروز یک سلسله نا‌امنی‌های منطقه‌ای و جهانی منجر شود. لذا جمهوری اسلامی ایران با توجه به احتمال گسترش بحران در منطقه و جهان، تلاش دارد با رایزنی با برخی کشورهای منطقه از بروز یک جنگ جهانی جلوگیری کند و سفر اخیر وزیر خارجه جمهوری اسلامی به لبنان، سوریه و قطر در چارچوب اقدامات برای یافتن یک راه‌حل عملیاتی در راستای برقراری آتش‌بس در غزه و بازگشت آوارگان فلسطین به شهر خود، قابل ارزیابی است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها