مقامات عراقی خبر دادند که دو همسر و یک دختر ابوبکر البغدادی سرکرده کشته شده داعش چند روز پیش بازداشت و به عراق منتقل شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۴۵۴۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، شورای عالی قضایی عراق روز گذشته (پنج‌شنبه) خبر داد که خانواده ابوبکر البغدادی از یک کشور خارجی به عراق منتقل شده‌اند و تحت بازجویی هستند. در بیانیه این نهاد قضایی عراق اشاره‌ای به تعداد بازداشت شدگان و این که از کدام کشور به عراق منتقل شده‌اند، نشده بود.

شورای عالی قضایی عراق افزود: «تحت نظارت مستقیم قاضی ذی‌صلاح در دادگاه تحقیقات اول کرخ، خانواده البغدادی دستگیر و اظهارات آن‌ها ثبت و ضبط شد، در حالی که تحقیقات برای کشف مهم‌ترین اسرار داعش همچنان ادامه دارد». اما امروز یک مقام امنیتی عراقی جزئیات تازه‌ای از دستگیری این افراد را در اختیار رسانه‌های این کشور قرار داده است.

به گزارش وبگاه الفرات نیوز، این منبع امنیتی عراقی گفت: «دستگاه اطلاعات ملی موفق شد دو تن از همسران و یکی از دختران ابوبکر البغدادی را شناسایی و آن‌ها را از یکی از کشور‌های همسایه به عراق استرداد کند».

این منبع امنیتی افزود: «دستگاه اطلاعاتی عراق توانست هویت و مخفیگاه این افراد را شناسایی کند، آن‌ها از مدارک جعلی استفاده می‌کردند و برای خود ملیت و تابعیت غیر عراقی دست و پا کرده بودند، اما پس از بازجویی و تحقیقات طولانی، آن‌ها به ارتباط خود با ابوبکر البغدادی اعتراف کردند».

در این میان منابع قضایی عراقی به خبرگزاری فرانس پرس گفت که خانواده ابوبکر البغدادی از کشور ترکیه به عراق بازگردانده شده‌اند.

در نوامبر ۲۰۱۹، ترکیه از دستگیری بیوه البغدادی به همراه ۱۰ نفر دیگر از جمله دخترش خبر داد. یک مقام ترکیه در آن زمان گفت که او «همسر اول» البغدادی است و در ژوئن ۲۰۱۸ در استان هاتای ترکیه، در مرز سوریه دستگیر شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها