در چهارمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی کلنگ عملیات اجرایی معدن طلای خونیک شهرستان خوسف به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۸۶

به گزارش جام جم آنلاین،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک با تأکید بر اینکه معادن نقش کلیدی در رونق اقتصادی دارد، گفت: طی دو سال اخیر رهبری از وضعیت معادن گلایه داشتند و ما امروز در وزارت صمت بنا داریم تا در جهت رونق تولید در یکی از مهمترین کارها، برای رونق معادن تلاش کنیم.

موثقی با اشاره به اهمیت معدن طلای خونیک افزود: هرچه از معادن خدادادی برای رفاه مردم استفاده کنیم از وظایف ما است.

به گفته وی؛ این کارخانه ۴۰۰ کیلو گرم شمش طلا را در سال آینده تولید خواهدکرد.  

موثقی نیا با اشاره به اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر در کارخانه تولید شمش طلای خونیک، گفت: این اشتغال ظرفیت خوبی برای منطقه است.

 استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: خراسان جنوبی در بخش معادن ظرفیت‌های خوبی دارد، اما به جهت اینکه توجه خاصی به حوزه زیرساخت‌های آن نشده، نتوانسته ایم از معادن به خوبی استفاده کنیم.

قناعت افزود: در دولت سیزدهم شاهد حضور بخش‌های دولتی و خصوصی برای سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی هستیم.

وی گفت: امروز شاهد حضور شرکت سرمایه گذاری غدیر و ایمیدرو در استان هستیم تا خراسان جنوبی از ظرفیت‌ معادن طلا بهره مند شود.

استاندار از افتتاح کارخانه طلای خونیک در سال آینده خبر داد و افزود: با تعامل خوب منابع طبیعی،  محیط زیست و دستگاه های خدمات رسان در حوزه معدن طلای خونیک این قول را می دهیم  تا این معدن سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: حدود دو سال گذشته این پهنه (معدن خونیک خوسف) را در اختیار گرفتیم و تاکنون هفت هزار متر حفاری کردیم.

فاضل افزود: ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در خونیک انجام می‌دهیم و تا یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی؛ ۱۷ شرکت ارزیابی‌های فنی پروژه را انجام داده اند و هم اکنون پیمانکار در حال فعالیت است.  

وی با ذکر این نکته که ۶۰۰ سهامدار خرد داریم، ابزار امیدواری کرد تا سال  آینده شمش طلای غدیر تولید شود.

آریافر مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی افزود: با احداث این کارخانه تعداد واحد‌های فرآوری و استحصال طلای استان به ۴ واحد افزایش خواهد یافت که گامی بلند در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در استان خواهد بود.

در ادامه این سفر به شهرستان خوسف؛ مراسم افتتاح واحد صنعتی (سارت ) و آغاز عملیات اجرایی واحد فلوتاسیون مس شادان خوسف در قالب طرح توسعه معدن طلای شادان برگزار شد.
 
طرح واحد صنعتی (سارت ) که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال جهت تولید کنسانتره مس راه اندازی شده، زمینه اشتغال مستقیم ۱۰ نفر را فراهم آورده است.
 
سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۷۰۰ نفری از ویژگی های کارخانه فلوتاسیون(تولید کنسانتره مس) است که امروز کلنگ زنی شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها