استاندار اردبیل با تأکید بر اهتمام پیمانکاران برای تأمین و خرید مصالح ساختمانی از تولیدکنندگان داخل استان، اظهار کرد: بسیاری از مصالح از جمله بلوک، آجر، در و پنجره و شیرآلات در داخل استان اردبیل تولید شود.
کد خبر: ۱۴۴۲۲۸۴

به گزارش جام جم آنلاین،سیدحامد عاملی در شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد: تعدادی از واحد‌های در حال اجرا تا چند ماه آینده در شهرک‌های نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری می‌رسد که لازم است زیرساخت‌های مورد نیاز خدماتی برای بهره‌برداری از این واحد‌ها تأمین شده باشد.
وی افزود: باید راه‌وشهرسازی نسبت به واگذاری زمین مورد نیاز دستگاه‌های خدمات‌رسان در یک هفته آینده اقدام کند تا اجرای زیرساخت‌ها در شهرک‌های نهضت ملی مسکن آغاز شود.
استاندار اردبیل با تأکید بر سرعت‌بخشی به اجرای فونداسیون و عملیات احداث واحد‌ها از سوی راه‌وشهرسازی و بنیاد مسکن، ادامه داد: واحد‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا و قابل بهره‌برداری تا اوایل سال آینده احصا و اعلام شود.
عاملی با بیان اینکه سرعت‌بخشی به روند پرداخت تسهیلات ابلاغی واحد‌های نهضت ملی مسکن از سوی بانک‌ها ضروری است، گفت: بانک‌ها با تسریع در اقدامات و روند اداری برای پرداخت به‌موقع تسهیلات، در جلوگیری از بالا رفتن هزینه‌های احداث مسکن باید تلاش کنند.
وی تصریح کرد: طولانی شدن زمان تزریق تسهیلات به پیمانکاران، موجب بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود که باید بانک‌ها از طولانی شدن روند جلوگیری کنند.
استاندار اردبیل با تأکید بر اهتمام پیمانکاران برای تأمین و خرید مصالح ساختمانی از تولیدکنندگان داخل استان، اظهار کرد: بسیاری از مصالح از جمله بلوک، آجر، در و پنجره و شیرآلات در داخل استان اردبیل تولید می‌شود که باید اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نسبت به معرفی این واحد‌ها به پیمانکاران و دستگاه‌های راه‌و‌شهرسازی و بنیاد مسکن برای همکاری اقدام کند.
عاملی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان اردبیل در حال اجرا است، بیان کرد: تأمین مصالح این واحد‌ها از داخل استان، در رشد و رونق اقتصادی، افزایش گردش مالی و تثبیت اشتغال در استان دارای اهمیت است.
گفتنی است، استاندار اردبیل در این نشست هم‌چنین با اشاره به اعلام نیازمندی پیمانکاران به تأمین شن و ماسه و تصویب صدور مجوز موقت برداشت از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان، نسبت به مساعدت در این زمینه قول مساعد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها