اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد از آغاز کاشت ۴۵۰۰ اصله نهال در بش‌قارداش خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۷۷۱
نویسنده اسدالله ابراهیمی

نادر نوروزی در حاشیه آینه کاشت ۴۵۰۰ اصله نهال در پارک ملی بش‌قارداش بجنورد که در ۲۸ دی ماه انجام شد، اظهار کرد: در راستای برنامه کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال، سهم استان خراسان شمالی کاشت ۱۶ میلیون درخت است.

وی افزود: در شهرداری بجنورد قصد داریم به ازای هر نفر شهروند سه اصله نهال بکاریم که بدین منظور به حدود ۶۹۰ هزار اصله نهال نیاز داریم.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش می‌کنیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این مقدار تعداد نهال را برای تبدیل شدن به درخت بکاریم و نقش موثری در بهبود شرایط موجود داشته باشیم.

نوروزی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار اصله نهال در بجنورد کاشته شده است، بیان کرد: امروز نیز کاشت حدود چهار هزار ‌ ۵۰۰ اصله نهال آغاز شد و تا فردا به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد گفت: برای کاشت سایر این نهال‌ها و تحقق هدف نهایی، نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم تا عرصه‌های جدید را در اختیار ما قرار دهند.

نوروزی در خصوص وضعیت نهال‌های شهرداری بجنورد نیز اعلام کرد: در حال حاضر حدود دو میلیون بوته و درختچه آماده توزیع داریم.

به گفته وی نهال‌هایی که امروز کاشت آن‌ها در عرصه‌های بش‌قارداش آغاز شده است شامل بادام، سنجد، زردآلو، سرو خمره‌ای، گز و... می‌شود. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها