سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام خبر داد؛

امدادرسانی نجاتگران هلال احمر استان ایلام به ۸۵ نفر متاثر از سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه هلال احمر در ۴ منطقه حاشیه نشین این استان ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۱۴۱۱

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا؛غلامرضا علی محمدی  اظهار کرد: این برنامه از اول بهمن ماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با همکاری معاونت‌های جوانان، آموزش و پژوهش، امداد و نجات، داوطلبان، شعبه هلال احمر شهرستان ایلام و خانه‌های هلال آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منقعد شده مابین هلال احمر و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه در منطق حاشیه نشین استان اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: از سوی وزارت کشور چهار منطقه حاشیه نشین به جمعیت هلال احمر استان ایلام اعلام شده و در این مناطق چهار گانه حاشیه‌نشین آموزش‌های همگانی برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه خواهد شد.

علی‌محمدی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده آموزش برای کودکان سه ساعت، نوجوانان چهار ساعت، جوانان ۶ ساعت و بزرگسالان هشت ساعت آموزش کمک‌های اولیه توسط مربیان جمعیت هلال احمر ارائه خواهد شد.

وی یادآوری کرد: هدف از اجرای این برنامه آموزش همگانی و توانمندسازی مردم حاشیه نشین برای مقابله با بحران‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه قرار است در هریک از مناطق حاشیه نشین ۱۰۰ نفر آموزش‌های همگانی را فرا بگیرند، افزود: ۴۰۰ نفر با آموزش‌های هلال احمر آمادگی لازم را در مواجه با بحران‌ها فرا می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پایان آموزش‌ها در مناطق حاشیه‌نشین استان، دور دوم آموزش‌ها نیز توسط تیم‌های سحر در خصوص آموزش‌های حمایت روانی در حوادث و بلایا در این مناطق آموزش داده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها