رتبه برتر شورای آموزش پرورش کشور و مقام نخست توسعه کمی آموزش‌های فنی و مهارتی به استان هرمزگان رسید.
رتبه برتر شورای آموزش پرورش کشور و مقام نخست توسعه کمی آموزش‌های فنی و مهارتی به استان هرمزگان رسید.
کد خبر: ۱۴۴۱۰۳۱

رتبه برتر شورای آموزش پرورش کشور و مقام نخست توسعه کمی آموزش‌های فنی و مهارتی به استان هرمزگان رسید.

به گزارش  اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان، شورای آموزش و پرورش هرمزگان به عنوان شورای برتر آموزش و پرورش در کشور معرفی شد و همچنین توانست در توسعه کمی آموزش‌های فنی و مهارتی نیز رتبه نخست کشور را از آن خود کند.

همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش برتر سراسر کشور امروز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در تهران برگزار شد که در پایان این مراسم، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این همایش بر لزوم توجه به جایگاه و نقش شورای آموزش و پرورش در پیاده‌سازی و اجرای سند تحول بنیادین، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و اسناد بالا دستی با رویکرد مردمی شدن و تربیت در تراز انقلاب اسلامی تاکید شد.

شوراهای آموزش و پرورش براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی حلقه اتصال و پیوند مشارکت‌های مردم و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در نظام تعلیم و تربیت هستند.

همزمان با تاریخ تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ ، به منظور پاسداشت مشارکت بخش‌های مختلف جامعه در حمایت و همراهی با برنامه‌های آموزش و پرورش و بسط فرهنگ مشارکت ، از تاریخ ۲۴ الی ۳۰ دیماه بعنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نام گذاری شده است و هرساله با حضور مقامات عالی دولت از شوراهای برتر استان های کشور تجلیل می‌شود.

گفتنی است؛ شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها ، شهرستان‌ها و بخش‌ها به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از تمامی منابع و امکانات جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش تشکیل شده است.

کسب رتبه چهارم کشوری در شاخص‌های عمومی و اختصاصی و پروژه مهر

 

همچنین در شاخص‌های عمومی و اختصاصی و پروژه مهر ۱۴۰۲ در مجموع از پنج استان کشور تقدیر شد که آموزش و پرورش هرمزگان موفق به کسب رتبه چهارم در این حوزه شد.

آموزش‌ و پرورش هرمزگان در ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی و پروژه مهر سال تحصیلی گذشته نیز موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده بود.

این شاخص‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سالانه اداره‌کل آموزش و پرورش در استان هرمزگان است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد.

استان هرمزگان جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۴۳۰ هزار نفری را تحت پوشش دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها