شبیه‌ سازی جنگ اوکراین در مانور نظامی استقلال‌طلبان تایوان چه پیامی دارد؟

خودکشی تایوانی با طناب آمریکایی!

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انتخابات تایوان گفت که ایران از حق جمهوری خلق چین برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی خود حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۰۷۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، ایران از اصل «چین واحد»، حمایت می‌کند، این را سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی در پی اعلام نتایج انتخابات تایوان اعلام کرد.

وی حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از حق جمهوری خلق چین برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی خود و همچنین اتحاد مجدد چین بر مبنای توسعه مسالمت آمیز دو سوی تنگه اعلام کرد.

در انتخابات اخیر در تایوان، «لای چینگ ته» نامزد حزب حاکم تایوان موسوم به حزب دموکراتیک مترقی و مخالف اتحاد با چین، پیروز شد.

دولت چین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «قاطعانه با فعالیت‌های جدایی طلبانه با هدف استقلال تایوان و همچنین مداخله خارجی مخالفت خواهیم کرد. موضع ما درباره حل مسئله تایوان و دستیابی به اتحاد مجدد، همچنان ثابت است.»

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود و ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد. ادعا‌هایی که از سوی سازمان ملل متحد به‌رسمیت شناخته نشده است.

ناصر کنعانی همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشور‌ها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و در این چارچوب همواره حمایت خود را از اصل چین واحد اعلام کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها