اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ کارشناس پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از افزایش آلودگی هوا در بجنورد و قرار گرفتن در وضعیت نارنجی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۰۶۸۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

جواد عمارلو در با اعلام این خبر اظهار کرد: اعداد و ارقام مربوط به آلودگی هوا از حدود ساعت ۲۳ شامگاه گذشته در بجنورد افزایش یافت و اکنون هوای این شهر در وضعیت نارنجی به معنی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی ادامه داد: اکنون میزان آلودگی لحظه‌ای هوا در مرکز استان ۱۰۴ است. این شاخص امروز در بیشترین عدد به حدود ۱۱۰ رسید.

وی افزود: معمولاً در فصول سرد سال به‌دلیل وارونگی دما و پایداری هوا، با جمع شدن آلاینده‌ها روبه‌رو هستیم که سبب آلودگی هوا می‌شود و مراقبت بیشتر مردم به‌ویژه گروه‌های حساس را نیاز دارد.

کارشناس پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی به وضعیت آلودگی هوا در آذر ماه اشاره کرد و گفت: آذر ماه امسال ۱۰ روز هوای پاک (سبز)، ۱۴ روز هوای قابل قبول یا سالم (زرد) و ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) به ثبت رسید.

عمارلو همچنین ادامه داد: در دی ماه نیز تاکنون دو روز هوای پاک (سبز)، ۱۸ روز هوای قابل قبول یا سالم (زرد) و دو روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: اگر شاخص هوا در وضعیت صفر تا ۵۰ باشد، هوا پاک است و اگر از ۵۱ تا ۱۰۰ باشد هوا سالم خواهد بود. اگر شاخص هوا در وضعیت ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد، ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بالاتر از ۳۰۰ خطرناک است. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها