رییس هیات امنای کانون مدارس اسلامی، از تاسیس دانشگاه غیر دولتی تربیت معلم تحت لوای کانون مدارس اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۰۳۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، غلامعلی حداد عادل، در همایش کانون مدارس اسلامی گفت: انقلاب اسلامی عزیزترین نعمتی است که خدا به ما داده است، جوان‌هایی زمان ما بودند که آرزو داشتند یک روز زیر سایه حکومت دینی زندگی کنند.

وی افزود: انقلاب از آن جهت مهم بوده که راه را برای هزار کار دیگر باز کرده است، ما مثل مسافرهایی بودم که می‌خواستیم سفر کنیم اما یک سد بزرگی به نام طاغوت سر راه ما بود اما برداشتن مانع به معانی حرکت کردن نیست انقلاب شرط لازم بوده اما کافی نبوده است.

حدادعادل درباره اینکه انقلاب باید ادامه پیدا کند، گفت: تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین راه انقلاب برای رسیدن به آمال انقلاب است و هیچ کاری نباید ما را از تربیت نیروی انسانی غافل کند، باید یک عده‌ای وقتشان را صرف آینده کنند و نیروی متعهد انقلابی تربیت کنند.

وی گفت: بقای انقلاب بستگی به این دارد که ما چقدر انسان تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم، جهادی که بر عهده بنده و شما معلمان است این است که همت کنیم و برای این انقلاب نیرو تربیت کنیم.

رئیس هیأت امنای کانون مدارس اسلامی در خصوص تأسیس مدارس اسلامی بیان داشت: سنگ بنای این مدارس در محضر آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق گذاشته شد، ایشان در عین حال که مسئولیت‌های انقلاب داشت اما بیش از هر چیزی به تربیت نیروی انسانی اهمیت می‌داد.

وی افزود: این کانون مدارس اسلامی برای این به وجود آمده که انسان خداشناس مؤمن تربیت کند، اگر دین نباشد بشر دچار یک درد بی درمانی می‌شود که هیچ علاجی ندارد و این انقلاب اهمیتش در این است که می‌خواهد چراغ ایمان را روشن کند.

حدادعادل در ادامه گفت: کانون مدارس اسلامی در نظر دارد در کنار تربیت نیروی انسانی یک فکرهای اقتصادی برای رفع مشکلات مالی بکند، البته قرار نیست معجزه‌ای اتفاق بیافتد اما مهم این است که این فکر را می‌کنند.

وی نیز از ایجاد یک دانشگاه غیر دولتی تربیت معلم تحت لوای کانون مدارس اسلامی خبر داد و گفت: این دانشگاه می‌تواند هم احتیاجات خودمان و هم احتیاج آموزش پرورش را تأمین کند و اگر بخش خصوصی به کمک تربیت معلم بیاید کار ارزنده‌ای صورت گرفته است.

حدادعادل در خصوص شائبه‌هایی درباره ناعادلانه بودن مدارس اسلامی، گفت: کار ما عین عدالت آموزشی است، چون ما خودمان را وقف این کار کرده آیم و تجمل گرایی و اینها از ساحت ما دور است و اهداف ما اهداف امام و رهبری است.

وی برای مناظره در خصوص عدالت آموزشی در این مدارس اعلام آمادگی کرد و افزود: در تهران سه چهار مدرسه داریم که دخل و خرجش جفت و جور نمی‌شود مگر چقدر می‌شود شهریه گرفت که مدرسه معنا پیدا کند.

حدادعادل درباره مدارس کم برخوردار گفت: ما در کرمان مدرسه داریم و دیدم قاسم سلیمانی های آینده در این مدارس نشستند.

وی در پایان گفت: ما این راه را با برنامه ریزی ادامه می‌دهیم، من در آستانه ۸۰ سالگی معلم مدرسه هستم و هیچ کاری را برای خدمت به این انقلاب واجب تر از تربیت نیرو نمی دانم و برای حفظ این انقلاب نیروی متدین انقلابی پاک تقویت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها