خدای متعال را شاکر هستم که در ۶۰ سالگی صنعت پتروشیمی کشور، مسئولیت خطیر خدمت در شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی را عهده دارم رو بر خود واجب می‌دانم به مناسبت فرا رسیدن هشتم دی روز ملی صنعت پتروشیمی، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات گرانقدر کلیه همکاران خود در صنعت پتروشیمی کشور و همه فعالان این صنعت، این روز مهم را گرامی داشته و از همه رشادت‌ها و تلاش‌های کارگران، مهندسان، مدیران و متخصصان این صنعت با وجود تنگنا‌های مختلف، چرخه تولید و اقتصاد را حفظ کرده صمیمانه تشکر و سپاسگزاری نمایم. بدون شک کمتر کسی منکر ارزش و جایگاه صنعت پتروشیمی، به عنوان یک صنعت پیشران، مولد و پویا در کشور است. بسیاری از صنایع فعال در کشور، مستقیم یا غیر مستقیم تحت تاثیر صنعت پتروشیمی و متعلقات آن قرار دارند.
کد خبر: ۱۴۳۸۱۷۸
نویسنده مهندس مصطفی متدین - مدیر عامل شرکت توسعه صنایع پتروشیمی ایران 

اصلی‌ترین دغدغه و سوالی که در مواجهه با نام صنایع پتروشیمی در کشور به ذهن خطور می‌کند، چگونگی ارتقای ان‌ها در مسیر تعالی و رشد اقتصادی کشور است. اینکه سرمایه‌های ارزشمند انسانی و سوابق ارزنده‌ای که در این حوزه وجود داشته یا دارد، چگونه باید احصاء گردیده و در خدمت پیشبرد آن قرار گیرد؟ اینکه چگونه می‌توان با تدوین راهکار‌های کلان نگر و آینده پژوهی واقع بینانه، منظومه‌ای را خلق کنیم که در آن اجزای اصلی و فرعی در هم پوشانی و بلکه هم افزایی با یکدیگر عمل کنند. همه این سوالات و دغدغه‌ها را می‌توان در یک عبارت خلاصه کرد: چگونه می‌توان بنیان‌های سازندگی را در صنعت عظیم پتروشیمی استحکام بخشید و متعاقبا آثار کوتاه مدت و بلندمدت اجرایی و عملیاتی آن را مشاهده کرد؟ در این خصوص دو نکته اساسی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:نخست اینکه صنایع پتروشیمی نه تنها صنعتی بی روح و محدود نیست، بلکه انعطاف پذیر و پویاست. این پویایی و انعطاف پذیری، به معنای ارزش و اعتبار عناصر "خلاقیت"، " قدرت تحلیل "، "قدرت توصیف"، " استعداد"، " مهارت اجرایی"، "مهارت فکری"، " تفکر نظام‌مند مدیریتی "و " عملگرایی موثر" در این منظومه صنعتی و مهم بازی می‌گردد. پس ما از صنعتی خلاق سخن می‌گوییم که موفقیت آن از چینش مولفه‌های گوناگون در کنار یکدیگر حاصل می‌شود. می‌توان همه این مولفه‌ها را در ذیل دو کلید واژه خلاصه کرد:تخصص و تعهد. قویا معتقدیم که ارتقای صنایع پتروشیمی کشور، معلول تلفیق این دومولفه کلان با یکدیگر است. این تلفیق هوشمندانه در سایه "مدیریت جهادی"امکانپذیر خواهد بود. جایی که در آن اهداف و ابزار‌ها در ذیل یک نقشه راه انتزاعی و عملیاتی مشخص قرار می‌گیرد. 

ارتقای صنعت پتروشیمی و بهره مندی کشور اسلامی و عزیزمان از مواهب پرشمار آن، در گروی ایستایی، نگاه بازدارنده، عدم به کارگیری خلاقیت در تدوین نقشه‌های کلان، میان مدت و خرد و از همه مهم تر، در سایه بی تعهدی امکانپذیر نخواهد بود. امروزه با اتکا به خداوند متعال و با استناد به ارزش‌ها و اصول تعالی بخش انقلاب اسلامی ایران از جمله "خودباوری"، مصمم به ادامه این مسیر تا رسیدن به نقطه مطلوب خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها