بایسته های مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی

یکی از شاخصه های مهم مدیریتی در صنعت پتروشیمی ، قدرت درک و تحلیل چالشهای موجود و متعاقبا، برداشتن گامهای عملیاتی در مواجهه با آنهاست.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۹۳
نویسنده مصطفی متدین - تحلیلگر ارشد حوزه صنعت و پتروشیمی

 این آسیب شناسی مرهون تسلط بر فرآیندها و مناسبات کلان و خرد این مجموعه خواهد بود. به عبارتی بهتر، مدیریت صنعت پتروشیمی زمانی ثمر بخش خواه بود که بتوان در بطن آن آسیبها را شناخت و بهره وری را افزایش داد. مهارت مقابله با چالشهای موجود در روند تولید و فراوری محصولات و مشتقات صنعت پتروشیمی،مستلزم چینش دو مولفه اساسی در کنار یکدیگر خواهد بود:یکی "مهارت تصمیم گیری" و دیگری "مدیریت تیمی" .

در بسیاری از موارد، شناخت دقیق آسیبها به واسطه فقدان مهارت تصمیم گیری مدیران و متعابا، عدم اعتقاد به کار گروهی و تیمی ابتر مانده و منتج به تکمیل چرخه  ارزش نمی شود. ترسیم نسبت دقیق  "افراد" و "منابع "در روند مدیریت صنعت پتروشیمی، این امکان را به صاحبان و مخاطبان این صنعت می دهد تا با سرعت و شتاب بیشتری به اهداف مدون و ترسیم شده مجموعه های متبوع خود دست پیدا کنند. در یک جمع بندی کلی، باید اهداف سازمانی مدیران در صنعت پتروشیمی شفاف و توام با کمی سازی و سنجش باشد. ترسیم اهداف کلی و نسبی، صرفا منجر به سردرگمی مجموعه و متعاقبا، عدم استفاده مطلوب و شایسته از ظرفیتها و افراد در روند توسعه صنایع پتروشیمی و حتی تولید و بازاریابی محصولات این عرصه خواهد بود. 

در یک نتیجه گیری کلی،  اهداف سازمانی مدیریت صنعت پتروشیمی  شامل سازماندهی، برنامه ریزی، رهبری  و انگیزه بخشی  به کارکنان است. بدیهی است که عزم مدیران در نیل به اهداف تعیین شده و خلاقیت آنها درپیشبرد چرخه ارزش در این صنعت، موفقیت مجموعه های وابسته به صنعت پتروشیمی را تضمین می کند.مجموع موارد ذکر شده، بیانگر پیچیدگی و اهمیت مدیریت موفق در صنعت پتروشیمی و احصاء فرصتها و عملیاتی سازی آنها در این عرصه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها