رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تدارک خرید ۳۰۰ تن سیب و پرتقال برای تامین میوه بازار شب عید استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۷۹۶۰

جام جم آنلاین؛  علی چاله چاله، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار میوه شب عید استان، اظهار کرد: مجموعه جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امسال هم طبق روال سال گذشته برای تامین بخشی از نیاز استان به دو میوه سیب و پرتقال برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه تامین این بخش از میوه بازار شب عید استان با تامین مالی صندوق حمایت از بخش کشاورزی انجام خواهد شد، گفت: منتظر تصمیم گیری نهایی ستاد تنظیم بازار استان برای انجام اقدامات عملی برای تامین سیب و پرتقال مورد نیاز بازار شب عید استان هستیم.

وی با بیان اینکه مقدمات کار برای خرید میوه شب عید استان انجام و با استانهای هدف هماهنگی لازم برای انعقاد قرارداد صورت گرفته، گفت: قرار شده سیب مورد نیاز بازار شب عید استان از طریق ارومیه و پرتقال هم از استان مازندران تامین شود.

وی افزود: برای خرید ۱۰۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال به منظور تامین بخشی از نیاز بازار شب عید استان برنامه ریزی شده است.

وی اشاره ای هم به برنامه ریزی صورت گرفته جهت تامین اقلام پروتئینی مورد نیاز بازار شب عید داشت و گفت: تمهیدات لازم برای تامین مرغ و گوشت قرمز اندیشیده شده و با برنامه ریزی صورت گرفته بعید است در بازار شب عید استان کمبودی از حیث مرغ و گوشت قرمز داشته باشیم.

 وی اضافه کرد: با توجه به جوجه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته در استان در هفته‌های پیش‌رو با مازاد تولید مرغ مواجه خواهیم بود که در حال برنامه ریزی برای ذخیره سازی مرغ مازاد بر نیاز استان برای تامین بازار ماه مبارک رمضان و شب عید هستیم.

چاله چاله ادامه داد: قرار شده در هفته های پیش رو مرغ گرم مازاد تولیدی در استان با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده تا اگر برای تامین مرغ بازار ماه مبارک رمضان و شب عید احیانا با کمبودی مواجه شدیم، با عرضه مرغ منجمد کمبودها را برطرف کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها