استقبال بازرگانان خارجی از محصولات کرمان در ایران اکسپو2024
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان خبرداد؛

استقبال بازرگانان خارجی از محصولات کرمان در ایران اکسپو2024

ساخت و رونمایی دستگاه حفاری اکتشافی در کرمان

با حضور استاندار کرمان، دستگاه حفاری اکتشافی برای حفاری مغزه‌گیری در نمونه‌برداری از لایه‌های زیرسطحی زمین، طراحی و ساخته شده جوانان کرمانی در گروه شرکت‌های ایبکو رونمایی شد.
با حضور استاندار کرمان، دستگاه حفاری اکتشافی برای حفاری مغزه‌گیری در نمونه‌برداری از لایه‌های زیرسطحی زمین، طراحی و ساخته شده جوانان کرمانی در گروه شرکت‌های ایبکو رونمایی شد.
کد خبر: ۱۴۳۶۰۶۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم گفت: علت اصلی حضورم در این مراسم، قدردانی از نیروهای جوان و خلاقی است که وقت گذاشتند و افتخار را برای استان آفریدند. 


وی به کیفیت بالای دستگاه نسبت به نمونه‌های خارجی آن اشاره داشت و افزود: ساخت دستگاه حفاری اکتشافی، ظرفیت ملی برای استان کرمان ایجاد کرده است. 

 

استاندار کرمان همچنین عنوان کرد: زمین‌هایی که در شهرک‌های صنعتی جهت راه‌اندازی واحد واگذار شده اما هیچ فعالیتی را در آن دیده نمی‌شود، باید لغو قرارداد شوند.

 

فداکار، تصریح کرد: این زمین‌ها برای هر فردی که باشد، بدون استثنا باید به سمت فسخ برود و دستگاه‌های نظارتی و قضائی در این زمینه کمک می‌کنند.

 

وی،گفت: تمام زیرساخت‌ها و دسترسی‌ها در شهرک‌های صنعتی فراهم شده و نباید معطل و بلااستفاده بمانند، در حالی که متقاضیانی برای ایجاد اشتغال در این زمین‌ها وجود دارد. 
  

استاندارکرمان بیان کرد: پس گرفتن این زمین‌ها قانون است و دلیل نمی‌خواهد، پس باید تلاش شود که زمین‌ها به سرمایه‌گذار واقعی واگذار شوند.

 

امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز گفت: کرمان استانی معدنی است و اولین راهبرد ما هم در استان، بحث اکتشاف بود.

 

وی بیان کرد: اکنون در شمال استان ۸ میلیارد تن و در جنوب استان 300 میلیون تن ذخیره معدنی کشف شده داریم در حالی که ظرفیت‌های بیش از این در شمال و جنوب استان وجود دارد. 
 

حسن‌زاده، با انتقاد از اینکه شرکت‌های بزرگ استان برای اکتشاف کاری نکرده‌اند، گفت: از شرکت‌های خصوصی دفاع می‌کنیم و با کمک آنها می‌توانیم بحث اکتشاف را جلو برویم. 

 

وی خاطرنشان کرد: کنسرسیوم خصوصی از شرکت‌های معدنی راه‌اندازی خواهیم کرد.

 

بابک اسماعیلی، سرمایه‌گذار شرکت‌های ایبکو نیز اظهار داشت: دستگاه حفاری اکتشافی یک کار تیمی به ‌شمار می‌رود که یک سال و نیم برای ساخت آن زمان صرف شده شده است.

 

وی عنوان کرد: طراحی قطعه‌های اصلی دستگاه حفاری اکتشافی در گروه شرکت‌های ایبکو انجام شده و این دستگاه در واقع مجموعه‌ای از ادوات دارای قابلیت حرکت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها