رييس كل دادگستری استان اصفهان:

اسرائيل، در پيشگاه وجدان جهانيان به‌عنوان يك مجرم و جنايتكار شناخته شده است

دادگاه نمادين محكوميت اسرائيل و هم‌پيمانانش با حضور وزير دادگستري و جمعی از مسئولان قضايی،‌اجرايی و نظامی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۴۱۰

جام جم آنلاین اصفهان؛ در حاشيه برگزاري اين دادگاه نمادين، حجت‌الاسلام‌والمسلمين اسداله جعفری رييس كل دادگستري استان ضمن اداي احترام به همه شهدا به‌ويژه شهدای غزه، اسرائيل را ر‍ژيمي ضدبشري و ضدانساني خواند و اظهار كرد: بر اساس جهان‌بيني توحيدي و آيات شريف قرآن هر گروهي كه به شكل نامشروع و با اقداماتي بر پايه ظلم و زورگويي اقدام به تجاوز به جان و مال و ناموس و سرزمين عده‌اي ديگر كند آن گروه ضدانسانيت و ضد بشريت است.
وي افزود: اقدامات بيش از هفت دهه اسرائيل با حمايت زورگويان جهاني چون آمريكا و انگليس هم به لحاظ تنوع و هم به لحاظ ميزان و حجم جنايات در تاريخ كم‌نظير بوده است و اين رژيم جعلي نه تنها دشمن مردم غزه كه دشمن بشريت است.
رئيس دستگاه قضايي استان خاطر نشان كرد: از زماني كه رژيم اشغال‌گر قدس در خاورميانه و در سرزمين‌هايي از فلسطين مستقر شده است، به غير از جناياتي كه در سرزمين‌هاي اشغالي انجام مي‌دهد در ديگر جنگها و فتنه‌هايي كه در اين منطقه رخ مي‌دهد نقش داشته و همواره قصد برهم زدن امنيت و آرامش منطقه را داشته است.
وي خاطرنشان كرد: پيش از اين كه اين دادگاه نمادين براي جنايت‌كاران صهيونيست تشكيل شود، رژيم اشغالگر قدس با اقدامات وحشيانه‌اي كه در جنگ اخير با مردم مظلوم غزه انجام داده در پيشگاه وجدان بيدار جهانيان و در مقياس جهاني به عنوان يك جنايت‌كار و مجرم شناخته شده است حتي در كشورهاي حامي دولت غاصب و اشغالگر نظير آمريكا، انگليس، فرانسه و ... و حيرت‌آور اينكه نهادهاي بين‌المللي نيز هيچ كارايي و خاصيتي ندارند و همه آنها بيش از هر زمان ديگر نزد مردم دنيا مورد نفرت قرار گرفته‌اند.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان تشكيل اين دادگاه نمادين را امري الهام‌بخش براي سازمان‌هاي حقوقي بين‌الملل توصيف و تصريح كرد: اين دادگاه نمادين مي تواند براي سازمان‌هاي حقوقي بين‌المللي همچون ديوان بين‌المللي كيفري، الهام‌بخش باشد تا با بهره‌گيري از اهرم‌هاي قانوني بين‌المللي در حوزه حقوق بشري، نسل‌كشي و جنايت جنگي، اسرائيل را پاي ميز محاكمه كشانده و به سزاي اعمال جنايت‌كارانه‌اش برساند.
گفتني‌است در پايان اين مراسم، از دست‌اندر‌كاران برگزاري اين دادگاه نمادين با اهداي لوح، تقدير به‌عمل آمد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها