کارگاه آموزشی شهرداران شهر‌های جنوب استان اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی شهرداران شهر‌های جنوب استان اردبیل و هم‌جوار در شهر خلخال با حضور بیش از ۵۰ نفر برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۵۶

 به گزارش جام جم آنلاین ،ودود محمدی نیاری، شهردار خلخال از برگزاری اولین کارگاه آموزشی شهرداران، اعضای شورای اسلامی، کمیسیون‌های شهرداری و کارکنان ستادی و خدماتی در جنوب استان و شهردار‌های هم‌جوار خبر داده و اظهار کرد: این دوره آموزشی پنج روزه با حضور شهرداران شهر‌های خلخال، کوثر، هشجین، کلور، هیر و آراللوی اردبیل برگزار شد.
وی افزود: اصلی‌ترین هدف برگزاری این دوره‌ها ارتقا سطح کارکنان شهرداری در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم در شهرداری‌ها است.
محمدی نیاری گفت: این دوره آموزشی باهمکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال با شرکت بیش از ۵۰ نفر در سطوح مختلف و تفکیک موضوعات با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم در شهرداری‌ها برگزار شد.


توسعه هر منطقه‌ای در گرو آموزش صحیح است
عبدالرضا عباس‌زاده، مشاور ومدرس شهرداری و شورا‌های کشور نیز گفت: آموزش حلقه مفقوده کشور بوده که برای هرکاری و برای رفع ابهام، قانون در هر کشوری راهکار‌های مناسب و متناسب وضع کرده است.
وی توسعه سیاسی، اقتصادی واجتماعی را مرهون آموزش عنوان کرده و گفت: سطح آموزش در هر میزان افزایش یابد موجب رفاه شهروندان خواهد شد.
عباس‌زاده بیان کرد: در خصوص شهرداری‌های کشور بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ قانون و آیین نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل مصوب هیات وزیران وجود دارد و طبیعی است که تمام همکاران جدید الاستخدام و همکاران قدیمی در شهرداری به این قوانین مسلط نباشد.
وی تشریح کرد: برگزاری چنین دوره‌های ضمن خدمت علاوه بر افزایش آگاهی‌های شهرداران، شورا‌های اسلامی، اعضای کمیسیون‌های تخصصی شهرداری‌ها و کارکنان ستادی و خدماتی می‌تواند در پاسخگویی کارکنان شهرداری‌ها به مردم تاثیرگذار باشد.
مدرس شهرداری‌های کشور گفت: سومین کارگاه آموزشی بعد از شهر اردبیل و سرعین در شهرستان خلخال و در محل دانشگاه آزاد اسلامی در پنج محور برگزار شد که یکی از اصلی‌ترین محور‌های این کارگاه آموزشی با توجه به کمبود منابع، تحریم‌های ظالمانه دشمنان، رفع ابهامات درحوزه درآمدی شهرداری‌ها و ارائه راهکار‌های جدید کسب درآمد و وصول درآمد بود.

کارگاه آموزشی شهرداران شهر‌های جنوب استان اردبیل برگزار شد
عباس‌زاده ادامه داد: در این دوره آموزشی در خصوص مسائل درآمد، عوارض، بهای خدمات، نوسازی، آلایندگی عوارض کسب و پیشه و خصوص کمیسیون‌های شهرداری شامل بدوی (ماده صد)، ماده ۷۷، بند ۲۰ ماده ۵۵، قطع درختان و مسائل مالی، مناقصه، مزایده، قرارداد‌ها و اموال و مسائل شهرسازی، طرح‌های توسعه شهری، تغییر کارگری و تفکیک، خدمات شهری، رفت و روب، پسماند و آتش نشانی به تمام ابهامات کارشناسان و کارکنان ستادی و خدماتی پاسخگویی شد.
مشاور شهرداری‌های کشور گفت: در شهرداری‌های کشور بیش از ۳۱ کمیسیون به تفکیک وظایف وجود داشته که آگاهی کارشناسان به مسائل و دستورالعمل‌ها در کاهش زمان پاسخگویی در مراجعات مردم به شهرداری‌ها تاثیرگذار بوده و هر چه قدر زمان پاسخگویی سرعت داشته باشد هم در زمان و هزینه مردم تاثیر خواهد گذاشت و رضایت‌مندی را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: برگزاری بیش از ۸۰۰ دوره و بیش از ۳۰۰ سمینار تخصصی در سراسر کشور نشان از این است که رضایت‌مندی از خدمات شهرداری‌ها، رضایت از خدمات دولت است و در این راستا مهم‌ترین وظایف اصلی شهرداری کاهش ماندگاری شهروندان در شهرداری‌ها است که یعنی پاسخ سریع به مطالبات شهروندان در راه‌اندازی امورات آن‌ها است.
مدرس و مشاور شهرداری‌ها وشورا‌های کشور از برنامه ریزی شهرداری خلخال برای برگزاری این دوره آموزشی برای کارکنان شهرداری‌های خلخال، کوثر، هیر، آراللو، هشجین و کلور قدردانی و گفت:خدمات شهری اولویت شهرداری‌های کشور و استان اردبیل است و آبادانی شهر‌ها در گروه فعالیت شایسته واحد‌های خدمات شهری در شهرداری هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها