مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: با تصویب شورای عالی بیمه، بسته حمایت از بیماران اوتیسم تا ۱۲ سالگی افزایش یافت.
کد خبر: ۱۴۳۴۰۸۸

 به گزارش جام جم آنلاین ،محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت : برای رسیدگی بیشتر به بیماران اوتیسم با حضور بیمه‌های پایه جلساتی داشتیم و مقرر شد به صورت کاغذی اسناد در بیمه تامین اجتماعی پذیرش شود تا سامانه‌های بیمه تامین اجتماعی آماده شود.
 
وی ادامه داد: البته سامانه‌های بیمه سلامت هم اکنون مهیا است و این بیماران می‌توانند اطلاعات خود را از طریق این سامانه دریافت کنند.
ناصحی با بیان اینکه خدمات مورد نیاز بیماران اوتیسم شامل توانبخشی، گفتار درمانی و روانشناسی اکنون در سامانه‌های بیمه سلامت قابل دسترسی است ادامه داد: علاوه بر ۶ خدمت که الان در سامانه ما قابل دریافت برای این افراد است افزایش سن بیماران اوتیسم تحت پوشش بیمه‌های پایه از ۷ به ۱۲ سال در شورای عالی بیمه از جمله اقدامات جدید برای حمایت از بیماران اوتیسم است.
ناصحی گفت: در بخش‌های دولتی نظام پرداخت برای این بیماران رعایت می‌شود و حمایت‌های اجتماعی در کنار خانواده برای این افراد مهم است با ایجاد درمانگاه‌های ورد نیاز اوتیسم و خرید راهبردی بیمه‌ها می‌توان حمایت جدی از این بیماران داشته باشیم.
وی تاکید کرد: خدمات این بیماران از نظر سقف مورد نیاز در بسته‌های مشخصی تعیین شده است و بیماران از این خصوص نباید نگران باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها