یک نماینده مجلس گفت: دولت در بازار مواد غذایی نقش تنظیم گری داشته باشد. 
یک نماینده مجلس گفت: دولت در بازار مواد غذایی نقش تنظیم گری داشته باشد. 
کد خبر: ۱۴۳۳۵۸۴

جعفر قادری در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص ضرورت مدیریت بازار مواد غذایی گفت: دولت باید در این زمینه نقش تنظیم گری داشته باشد و نباید به طور مستقیم به سمت خرید و فروش مواد غذایی برود.

وی افزود: در عین عدم ورود مستقیم، باید دولت پیش بینی‌های لازم را توسط وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهاد‌های مربوطه داشته باشد تا به این ترتیب شاهد افزایش قیمت برخی از مواد غذایی در برخی مقاطع از جمله گوجه فرنگی طی روز‌های اخیر نباشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: برای عدم شکل گیری چنین مشکلی بهتر است دولت تسهیلاتی را ارائه کند که در فصولی که معمولا برخی محصولات کاهش می‌یابد و به نوعی با افزایش تقاضا مواجه می‌شویم مردم دچار مشکل نشوند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت تنظیم گری دولت در این زمینه، گفت: باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که معمولا در فصل پاییز با بحران گوجه فرنگی مواجه بوده ایم و یک سال در میان، کشاورزان گوجه کار خصوصا در استان بوشهر با زیان مواجه شده اند، بنابراین معاونت وزارت جهادکشاورزی باید با برنامه ریزی لازم کشاورزان منطقه را تقویت و سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان‌های با اقلیم مشابه را افزایش دهد.

قادری در ادامه با بیان اینکه دولت به دنبال اجرای کار‌های بلندمدت اقتصادی است و توانسته در طول این مدت به حل مشکلات ریشه‌ای نیز کمک شایانی کند، گفت: دولت بدون توجه به تأثیراتی که روی نگاه مردم نسبت به عملکردش می‌گذارد کار‌های بلندمدت اقتصادی را آغاز کرده است.

وی افزود: در شرایط کنونی مجلس، دولت و قوه قضاییه هماهنگ هستند و با توجه به احساس مسئولیتی که در بین مجموعه‌های مختلف حاکمیتی وجود دارد انتظار می‌رود که کار وسیع‌تر، گسترده‌تر و بیشتری در حوزه اقتصادی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها