نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:

علما و روحانیون مردم را به حضور پرشور در انتخابات تشویق کنند

علما و روحانیون به ایفای نقش پدری خود پرداخته و با بیان معیارهای انتخابات مردم را به حضور پرشور در انتخابات تشویق کنند.
کد خبر: ۱۴۳۳۳۳۷

به گزارش جام جم آنلاین ،کمیته روحانیون قرارگاه فرهنگی استان  شامگاه سه شنبه 7 آذر با دو دستور جلسه از جمله برگزاری یادواره شهدای روحانی استان و نیز تبیین نقش علما و روحانیون در انتخابات پیش رو در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: برای برگزاری یادواره شهدای روحانی استان باید ابتدا مخاطب خود را مشخص کنیم که یک بخش از مخاطبان طلاب محصل در حوزه‌های علمیه هستند تا با سابقه سلسله روحانیت آشنا شوند و بدانند که باید مسیر جهاد و شهادت را دنبال کنند و مخاطبان دیگر اقشار مختلف مردم هستند تا از سابقه روحانیون آگاه و با این شخصیت‌ها آشنا شوند.

امام جمعه زاهدان افزود: در گذشته یادواره شهدای روحانی استان برگزار شده که باید مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاط مثبت تقویت و نقاط منفی برطرف شود.

آیت‌الله محامی بیان کرد: طبیعی است که در یادواره شهدا امکان حضور جمع محدودی از مردم میسر است و باید در شهرستان‌هایی که دارای تعداد شهدای روحانی بیشتری هستند یادواره‌ها به صورت شهرستانی اجرا و در ادامه به صورت استانی برگزار شود.

وی بر لزوم معرفی شهدای روحانی استان در قالب‌های مختلف تاکید کرد و گفت: زندگی برخی از این شهدا دارای پیام‌های شاخص است و اگر بتوان این پیام‌ها را احصا و بیان کنید مطلوب است.

آیت‌الله محامی با تاکید بر مردمی بودن و مردمی‌تر شدن برگزاری این مراسم گفت: جهت برگزاری این یادواره‌ها در سطح شهرستان‌ها باید کار به طلاب حوزه‌های علمیه واگذار و پشتیبانی‌های لازم را داشته باشید که با این کار اهداف مختلف تحقق پیدا می‌کند و در آموزش و تربیت طلاب موثر است.

وی با اشاره به نقش موثر طلاب و روحانیون در انتخابات پیش رو عنوان داشت: ما نمایندگان ولی‌فقیه نباید در حوزه انتخابات به مسائل جناحی ورود کرده و باید نقش پدری خود را حفظ و وارد بحث‌های سیاسی و جناحی نشویم که این نکته در خصوص سایر روحانیون و طلاب نیز صدق می‌کند.

آیت‌الله محامی اضافه کرد: روحانیون باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کرده و به بیان معیارهای انتخابات بپردازند و تنور انتخابات را گرم کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کار سخت است و مسائل متعدد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در گرم شدن تنور انتخابات مؤثر است.

وی گفت: باید مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و به بیان معیارها بپردازیم و نقش پدری خود را حفظ کنیم چرا که اگر از فردی تعریف کرده و به حمایت از او بپردازیم از جایگاه پدری به جایگاه برادری تنزل پیدا می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها