در ادامه طرح «هفته‌های ایرانی»؛

از کنار نخل و دریا «زیر آسمان ایران» را بشنوید

در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر مطرح شد؛

ضرورت امیدآفرینی و ایستادگی دربرابر هجمه فرهنگی غرب

پیمان جبلی در آغازین برنامه سفرش به استان بوشهر، به دیدار آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر رفت
کد خبر: ۱۴۳۳۳۱۰
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار
به گزارش جام جم/ رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به دلاورمردی‌های قهرمان ملی و شهید شاخص استان بوشهر، از تدوین فیلمنامه و ساخت مجموعه‌ای درباره شهید نادر مهدوی خبر داد. وی در این دیدار با اشاره به اینکه استان تاریخ‌ساز، برخوردار از پیشینه غنی تمدنی و فرهیخته‌پرور بوشهر جزو اولین مقاصد سفرش باشد که خوشبختانه اکنون این فرصت حاصل شده است، گفت: بوشهر یکی از نقاط درخشان مقاومت در کشور ماست. نام بوشهر با مقاومت عجین شده و پیشگامی این استان در مبارزه با متجاوزان و استعمارگران از پنج قرن پیش در برابر پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها تا کنون، فصلی تابنده در تاریخ ایران است. شاید از کوتاهی ما در رسانه‌ها باشد که نتوانسته‌ایم نقطه‌های درخشان و افتخارآفرین تاریخ مقاومت در بوشهر را به خوبی به تصویر بکشیم.
 
رئیس سازمان صداوسیما با یادآوری دلاورمردی‌های قهرمان ملی و شهید شاخص استان بوشهر، از تدوین فیلمنامه و ساخت مجموعه‌ای درباره شهید نادر مهدوی خبر داد و گفت: ظرفیت‌های استان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و تمدنی آن؛ به‌ویژه اکنون که پایتخت انرژی و به‌خصوص انرژی هسته‌ای به‌عنوان نماد مقابله با استکبار معاصر است، می‌طلبد بیش از پیش به سهم خود، توجه ویژه، نگاه عمیق و اقدامات مؤثرتری در وصف شجاعت‌ها و قله‌های مقاومت مردم استان در برابر زیاده‌خواهی استعمارگران و قدرت‌های بیگانه داشته باشیم.
 
جبلی افزود: دوره جدید مدیریت صداوسیما را بنابر منویات رهبر فرزانه انقلاب، به دو عنوان «هویت» و  «عدالت» مزین کردیم و آنچه بیش از گذشته نیاز داریم، یادآوری و بازخوانی هویت ایرانی، امتی و جهانی‌مان است که بوشهر یکی از مظاهر بارز آن است.
 
وی با اشاره به ضرورت تحقق مصادیق عدالت‌گستری در ابعاد مختلف، ازجمله توجه به ظرفیت‌های مختلف استان‌ها گفت: معتقدم این ظرفیت‌ها نباید فقط در چاردیواری استان باقی بماند و باید به ظرفیت ملی بدل شود و در قاب تصویر رسانه ملی بنشیند که در این صورت می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.
 
رئیس سازمان صداوسیما در ادامه بر ضرورت امیدآفرینی و ایستادگی دربرابر هجمه فرهنگی غرب به‌ویژه در نسل جوان و همچنین پرداختن به مصادیق عدالت‌گستری در ابعاد مختلف  تأکید کرد که پیش از این مغفول واقع شده‌اند.
 
وی همچنین عنوان کرد: سند تحول رسانه ملی چگونگی تحقق این دو راهبرد محوری را مشخص کرده و مسیر را نشان داده است و پرداختن به ظرفیت‌های مختلف استان‌ها از این جمله است.
 
جبلی در ادامه متذکر شد: معتقدم این ظرفیت‌ها نباید فقط در چاردیواری استان باقی بماند و باید به ظرفیت ملی بدل شود و در قاب تصویر رسانه ملی بنشیند که در این صورت می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد. ما تمام امکانات رسانه ملی را در اختیار پیشرفت کشور گذاشته ایم و امیدواریم بتوانیم کمک. حال دولت و در برطرف کردن مشکلات و پرداختن به ظرفیت‌های بی نظیر استان نقش‌آفرین باشیم.
 
رئیس رسانه ملی خطاب به امام جمعه بوشهر گفت: امیدواریم عنایات‌ و حمایت‌هایتان از صداوسیما را ادامه دهید، ما نیز آنچه در توان داریم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به کار می‌گیریم.
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر نیز گفت: جهان کنونی جهان رسانه است و رسانه یک مقوله راهبردی و استراتژیک در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی، پدافند غیر عامل و حوزه علم و فناوری است، بنابراین توجه به رسانه یک توجه استراتژیک و راهبردی است.
 
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: رسانه هر کشور شناسنامه آن کشور است و این یک قاعده است و اگر بخواهیم یک کشور را مورد بررسی گوناگون قرار دهید به رسانه ملی آن نگاه کنید و با رسانه ملی آن می‌توان کشف کرد که آن کشور در ابعاد گوناگون هندسه زیستی و تاریخی به چه صورت است.
 
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ابر رسانه‌های جهان به دنبال این هستند که ذهن‌ها را مدیریت و برای چپاول ثروت کشورها و تسلط بر مراکز قدرت برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: آن‌ها به دنبال این هستند که فرهنگ خود را بر جامعه هدف حاکم کنند، از این رو اگر انسان بخواهد فرهیخته و انسانی زندگی کند باید خط مقاومت رسانه ایجاد شود تا از استکبار رسانه جامعه جهانی نجات پیدا کند و مردم با رسانه‌های انسانی و دینی آشنا شوند.
 
وی ابراز داشت: با انقلاب اسلامی ایران مردم جهان رسانه انقلابی به خود دیدند، رسانه‌ای که به دنبال پیشرفت و عدالت و تعالی انسانی و معرفی جهان استکبار و حمایت از مستضعفین و خط مقاومت می‌کند. به همین دلیل رسانه ملی ایران شناسه تمام نمای انقلاب اسلامی است.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب به حوزه رسانه نگاه فوق العاده راهبردی است و بار‌ها می‌فرمایند رسانه نقش اساسی در فرهنگ، عدالت و رشد و بالندگی و مقاومت در مقابله با تهاجم نرم دشمن دارد؛ در شرایط کنونی جهان که در آستانه تحول عظیمی است، و مهندسی نظم نوین جهانی می‌شود و جهان استکبار به دنبال حذف تمامی موانع نظم انسانی و دینی جهان است و به شدت به دنبال تخریب هویت‌های دینی و ملی مردم، به دنبال مقاومت در برابر جهان استکبار است که نمونه آن را در غزه مشاهده کردیم، بالطبع خط مقاومت رسانه‌ای انقلابی در چنین شرایطی خیلی می‌توانند نقش بازی کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تشکر از رسانه ملی به جهت افشای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: بوشهر استان رسانه‌ای است و از دیرباز یک حوزه ارتباطی بین مرکز ایران و با کشور‌های حوزه خلیج فارس بوده و جامعه آماری آن در حوزه رسانه بالاست و از جهتی سواد رسانه در استان وضعیت خوبی دارد.
 
وی تصریح کرد: استان بوشهر این امکان را دارد که مرکز رسانه‌ای جنوب ایران و حوزه خلیج فارس باشد و در رابطه با تولید، مستندسازان قوی در حوزه تولید فیلم‌های کوتاه و بلند دارد.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار حمایت و توجه بیشتر به صدا و سیمای مرکز بوشهر در حوزه‌های مختلف شد و گفت: در این خصوص با رئیس جمهور و وزیر نفت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رایزنی‌هایی پیرامون جذب بودجه صورت گرفته است.
 
وی اظهار کرد: بر خود فرض می‌دانیم از مجموعه صداوسیما بوشهر حمایت کنیم و امیدوارم در نگاه تحول آفرینانه‌ موفق باشند.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها