معاون اداره کل راه و شهرسازی استان :

بانک‌های خراسان شمالی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همکاری نمی‌کنند

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: متاسفانه بانک‌های استان همکاری مناسب و خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند و به بهانه‌های مختلف از پرداخت تسهیلات سرباز می‌زنند.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۷۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

علی فخرانی اظهار کرد: بانک مسکن تنها بانکی است که برای پرداخت تسهیلات برای طرح نهضت ملی استان پای کار است و سایر بانک ها در این باره همکاری نکرده اند، این در حالی است که در سایر استان ها پرداخت تسهیلات با عاملیت بانک های مختلف در حال انجام است.
وی درباره علت همکاری نکردن بانک ها برای پرداخت تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: برخی بانک ها اعلام کرده اند که برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با تعداد بالا، اختیار لازم ندارند و در این باره باید با تهران هماهنگ شود، برخی از بانک ها هم پرداخت تسهیلات را منوط به خواب پول متقاضیان کرده اند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برخی بانک های استان هم برای پرداخت تسهیلات، ارائه مدارک خارج از ضوابط، همچون ارائه گواهی عدم خلاف از شهرداری درخواست کرده اند که این امر خود مانعی برای دریافت این تسهیلات شده است.
وی گفت: نبود همکاری بانک ها سبب شد تا جایگاه خراسان شمالی در شاخص های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن پایین باشد در این زمینه گزارش ها از پرداخت تسهیلات بانکی در استان تهیه و به تهران ارسال می شود.
فخرانی افزود: براساس آخرین ارزیابی ها از اجرای این طرح که با حضور وزیران انجام شد، این استان در زمینه پرداخت تسهیلات به پروژه های خودمالکی در رتبه ۲، زمینه پرداخت تسهیلات به پروژه های انبوه سازی در رتبه چهار، اجرای فونداسیون رتبه هشت، اتمام اسکلت رتبه ۱۱ و اتمام سفت کاری ها رتبه ۱۳ استان های کشور قرار دارد. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها