اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از تکمیلی ۹۴ درصد از ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت به وسیله صنایع استان خبرداد و افزود : امید می رود در فصل سرما مشکلی در این رابطه وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۱۴۳۱۸۶۵
نویسنده اسدالله ابراهیمی

حسن ناهیدی  در نشست ستاد بحران خراسان شمالی اظهار کرد: سال گذشته در زمان بحران قطعی گاز، اقدامات خوب و مناسبی انجام شد و امسال هم مدیران باید تلاش کنند تا در فصل سرما با کمترین مشکل در تامین انرژی روبه رو شوند.
وی افزود: توزیع نفت سفید در مناطق مختلف در زمان بحران و قطعی و محدودیت مصرف گاز باید مورد توجه باشد، توزیع به هنگام این فرآورده سبب ایجاد آرامش روانی در جامعه خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه صنایع استان هم باید نسبت به ذخیره سازی سوخت دوم اقدم کنند گفت: اقدامات در این باره در حال انجام است، با توجه به اینکه این استان به خط انتقال سوخت متصل نیست، ذخیره سازی سوخت مایع برای مصرف در زمان قطعی گاز، باید مورد توجه باشد.
وی افزود: دوگانه سوز شدن ۲۰ درصد از نانوایی ها، تجهیز مرغداری ها و گلخانه داران به سیستم های گرمایشی و تامین سوخت جایگزین گاز از دیگر مواردی است که باید برای مدیریت بحران در فصل سرما و در زمان قطعی احتمالی گاز مدنظر قرار گیرد.
ناهیدی افزود: سال گذشته برای مدیریت بحران در زمان قطعی احتمالی گاز منازل، مساجد مختلف برای اسکان اضطراری تجهیز شد همچنین جمعیت هلال احمر استان نسبت به آماده سازی سالن های ورزشی برای اسکان اضطراری اقدام کرد، این برنامه ها امسال هم باید در دستور کار باشد تا در زمان بحران، غافلگیر نشویم.

بنا بر این گزارش : جریان گاز صنایع خراسان شمالی حدود ۵۰ روز در زمستان سال گذشته به دلیل برودت هوا و تامین سوخت بخش خانگی قطع شد.
نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی بجنورد، آلومینای ایران، کارخانجات ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که سوخت آنها گاز طبیعی است.
خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

/ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها