رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد؛

ایجاد شغل برای ۲۴۷ زندانی در کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مهارت آموزی و ایجاد شغل برای ۲۴۷ زندانی در کرمانشاه طی سه سال گذشته را اقدامی خوب برای حمایت از زندانیان و خانواده هایشان دانست.
کد خبر: ۱۴۳۱۵۳۷

جام جم آنلاین؛ شهرام کرمی در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان، با بیان اینکه زندان همانند یک بیمارستان اجتماعی است، اظهارکرد: در این بیمارستان افراد آن و خانواده های آنها نیازمند مراقبت و حمایت هستند و غفلت از این بیماران سبب خواهد شد به جای تربیت، بیمار به کارهای به مراتب بدتری روی آورد و در آن صورت درمان آن سخت و یا غیر ممکن می شود.

وی افزود: زندانی محصول اجتماع ماست و عملکرد جامعه در رفتار یک زندانی تاثیر گذار است، بنابراین همه ما به نوعی در قبال آنها مسئولیت شرعی، قانونی و انسانی داریم و باید زندانی را جزو اجتماع خود بدانیم و با این نگاه به درمان آنها کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه در ادامه با تاکید بر کمک و حمایت از انجمن های حمایت از زندانیان و تقدیر از افرادی که پای در این کار خیر گذاشته اند، توصیه کرد: فعالیت این انجمن ها گسترش یابد و از تعدد و تکثر که ممکن است به تشتت بیانجامد، جلوگیری شود و یک انجمن واحد شکل گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: گاهی مشکلات یک زندانی فراتر از مشکل مالی است و زندانی و خانواده  او به نیازهای دیگری از جمله آموزش احتیاج دارند، چرا که ممکن است اگر فرزند یک زندانی حمایت آموزشی شود، فردا به جایی برسد که مسیر زندگی یک خانواده را عوض کند.

رئیس شورای قضایی استان با تأکید بر ایجاد درآمد پایدار برای زندان که از قبل آن بتوان بخش زیادی از مشکلات را مرتفع ساخت، گفت: باید درآمد پایدار برای اداره زندان ها به منظور کمک به زندانیان در مرکز استان و شهرستانها با نظارت کامل صورت گیرد و گسترش یابد و از محل این درآمدها بسیاری از مشکلات را مرتفع ساخت.

کرمی در پایان به ایجاد اشتغال برای ۲۴۷ نفر از زندانیان استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و آن را اقدام مثبتی برای حمایت از زندانیان و خانواده‌هایشان دانست.

 به نقل از روابط عمومی دادگستری،  مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه نیز دراین نشست گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی توسط انجمن حمایت از زندانیان در استان کرمانشاه صورت گرفته و تاکنون ۱۱۱۶ خانواده زندانی تحت پوشش و حمایت این انجمن قرار دارد.

حمیدرضا پوریانی با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیش از ۷۶ میلیارد ریال کمک به خانواده زندانیان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون  هم بیش از ۴۸ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی به خانواده زندانیان انجام شده است.

وی افزود: اهدای هزار بسته مهر به فرزندان دانش آموز زندانیان، ۲۲۷۵۹ بسته معیشتی، ایجاد اشتغال برای ۲۴۷ زندانی و نیز ایجاد درآمد پایدار ماهیانه ۳۵۰ میلیونی تومانی از اقدامات خوبی بوده که با کمک انجمن حمایت از زندانیان صورت پذیرفته است.

مدیر کل زندانهای استان گفت: آزادی زندانیان از دیگر اقدامات این انجمن بوده است، به گونه ای که یک زندانی بعد از ۱۱ سال و با بخشش شکات از زندان آزاد شد.

وی افزود: آموزش به زندانیان و خانواده آنها از دیگر نکات خوبی است که مورد نظر بوده است، به نحوی که تاکنون ۸۸۹ نفر از خانواده زندانیان تحت دوره های آموزشی با همکاری اداره فنی و حرفه ای به منظور حرفه آموزی قرار گرفته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها