مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ؛

آمادگی دستگاه‌های کرمانشاه برای مواجه با «پدیده ال‌نینو»

 استاندار کرمانشاه از آغاز بکار اردوگاه توانمندسازی کنگاور(اردوگاه صیانت) از آذر ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۱۳۴۳

جام جم آنلاین؛محمدطیب صحرایی ۲۷ آبان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد: اردوگاه کنگاور سالها بلاتکلیف و رها بود و طی این مدت با کمک دستگاه های مختلف این مجموعه بزرگ بازسازی شد و زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق، سیستم گرمایشی و خدمات رفاهی برای آن فراهم گردید.

 وی افزود: این اردوگاه اکنون در آستانه راه اندازی است و در دوران جدیدی از فعالیت خود به عنوان بستری برای توانمندسازی و بازگشت به زندگی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد معتاد خواهد بود.

وی گفت: اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر موظفند مرحله نهایی جمع آوری معتادان متجاهر را با قوت و دقت انجام دهند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: با تشخیص اداره بهزیستی استان، معتادین متجاهری که در قالب طرح ساماندهی، مرحله درمان را پشت سر گذاشته‌اند، تا نیمه اول آذرماه به مجتمع توانمندسازی کنگاور منتقل می شوند.

وی ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد ۱۰ کارگاه مهارت آموزی در این مجتمع راه اندازی می شود.

صحرایی عنوان کرد: این کارگاه ها توسط فنی و حرفه ای استان تجهیز و آماده سازی می شوند و از آذرماه دوره های مهارت آموزی توسط مربیان مجرب آغاز می شود.

وی بر رعایت تمامی نکات ایمنی در مجتمع توانمندسازی کنگاور تاکید کرد و گفت: دوره های آموزش و مهارت آموزی باید همراه با رعایت کامل ایمنی و مراقبت از سلامت افراد باشد.

مدیر ارشد استان همچنین از برنامه‌های حمایتی استان از خانواده‌های معتادین خبر داد و گفت: خانواده های افرادی که جهت درمان و یا مهارت آموزی به‌ اردوگاه‌ها و مجتمع توانمندسازی منتقل می شوند تا پایان دوره از حمایت‌های کمیته امداد در قالب پرداخت مستمری ماهیانه و دیگر کمک ها بهره مند می شوند تا فشار اقتصادی به آنها وارد نشود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید فراتر از روال های متداول اجرایی و اداری و با دغدغه مندی در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز مجتمع توانمندسازی کنگاور همراهی و هم افزایی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها