مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان

گرد و غبار شدید چرخشی استان گلستان را در برگرفت

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از ورود باد نسبتا شدید به استان خبر داد و گفت:  پیامد آن احتمال شکست درختان، سقوط تابلوها و.. می باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از ورود باد نسبتا شدید به استان خبر داد و گفت: پیامد آن احتمال شکست درختان، سقوط تابلوها و.. می باشد.
کد خبر: ۱۴۳۱۲۹۷
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان نعمت الله حاجی زاده ضمن تاکید بر آمادگی دستگاههای اجرایی عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان آماده باش کامل نیروهای عملیاتی وامدادی برای پیشگیری وپاسخ مناسب را خواستار شد و گفت : در پی وزش باد شدید در ناحیه بالکان کشور ترکمنستان شاهد خیزش آن در استان گلستان هستیم. وی بیان کرد: این پدیده به عنوان نخستین جبهه هوایی سامانه جدید از جنوب غربی کشور ترکمنستان فعال شده و با گذر در مسیر اینچه‌برون، گنبدکاووس و مینودشت به سمت شمال شرقی گلستان در حال حرکت است.وی خاطرنشان کرد: سرعت اولیه باد در کشور همسایه ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده و سرعت وزش باد در اینچه‌برون به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی افزود: بعد از فعالیت این سامانه، موج دوم از غرب استان وارد شده و در راستای کوهپایه به سوی شرق گلستان‌ فعال خواهد بود.وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه با پدیده رعد و برق و بارش باران به صورت نقطه‌ای و پراکنده خواهد بود.حاجی زاده ضمن توصیه به هم استانی های عزیز تاکید کرد: احتیاط در تردد جاده ایی، اجتناب از اسکان در بستر رودخانه ها و انجام سایر تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت پذیرد.

مدیرکل هواشناسی گلستان‌ نیز گفت: سامانه بارشی از ظهر امروز جمعه به تدریج، وزش باد نسبتاً شدید، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، ریزش برف در قلل مرتفع کوهستانی، پدیده مه و کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما را در استان سبب می‌شود این سامانه تا ظهر شنبه در استان فعال است . انتقال این پدیده از اینچه‌برون در مناطق مسکونی به کمتر از ۲ متر طول و در راه‌های ارتباطی به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است. امان محمد کمالی  اضافه کرد: فعالیت این سامانه با پدیده رعد و برق و بارش باران به صورت نقطه‌ای و پراکنده خواهد بود.مدیرکل هواشناسی گلستان‌ گفت: این سامانه تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه فعال بوده و به تدریج از سمت شرق خارج خواهد شد.وی یادآور شد: مهمترین پدیده فعالیت این سامانه، بروز مه شدید و غلیظ صبحگاهی در روز شنبه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها