برگزاری انتخابات با شکوه نیازمند اهتمام بر سه اصل گزینش آموزش و نظارت است

یزد- نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: با توجه به تغییر قانون انتخابات و جدید بودن بعضی از عوامل اجرایی، اهتمام بر سه اصل گزینش، آموزش و نظارت و تبیین دقیق باید و نباید های انتخاباتی ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۴۳۰۶۱۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، عمل به مُرِّ قانون را بهترین راهبرد برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و عزتمند دانست و افزود: دقت بر اصل بی طرفی و انجام دقیق وظایف محوله از سوی عوامل اجرایی و نظارتی، رعایت حریم خصوصی، اتخاذ تدابیر امنیتی و حفظ محرمانگی، طبق تبصره 5 ماده 64 قانون انتخابات باید مورد التزام همه دست اندرکاران امر انتخابات باشد.

وی پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی را بسیار مهم و ضروری برشمرد و اظهار داشت: قوانین و مقررات، جرائم و تخلفات احتمالی از سوی عوامل اجرایی، نظارتی، نامزدها، رأی دهنگان، اصحاب رسانه و مأموران را پیش بینی کرده است، لذا انتظار است با اقدامات و  با اتخاذ برنامه های وضعی، فرهنگی، آموزشی و تبیینی، بهترین تدابیر پیشگیرانه صورت گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد با اشاره به تعدد و تنوع مراجع رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، گفت: هیأت های رسیدگی کننده به تخلفات، مستقر در وزارت کشور، شورای نگهبان، دادگاه کیفری یک و دو تهران و مراکز استان ها به جرائم مرتبط به انتخابات در بخش های مختلف رسیدگی خواهند کرد.

دهشیری مشارکت حداکثری در انتخابات را یک فرصت طلایی برای اقتدار ملی ذکر کرد و بیان داشت: عوامل اجرایی و نظارتی در افزایش و یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات نقش آفرین هستند لذا انتظار است تقسیم وظایف، نوع عملکرد و کیفیت کار در جهت جلب مشارکت حداکثری و ایجاد شور و شعور انتخاباتی در کشور باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تشکیل مجلس قوی را زمینه ساز تسریع در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی دانست و ابراز داشت:‌ ایجاد آرامش، امنیت و اتخاذ رویکرد امید آفرین و اطمینان بخش،‌ آحاد جامعه را به سمت انتخاب نامزد اصلح سوق می دهد.

دهشیری به برگزاری انتخابات خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری از موضوعات بسیار مهم و حساس کشور است که در آن موضوع هم باید اهتمام داشت و مراقب نفوذ دشمن نیز بود.

شایان ذکر است در این نشست، عناوین تغییر یافته قوانین انتخابات توسط معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تبیین و سایر مقامات ذیمدخل در امر انتخابات نیز به ارائه گزارش امور و بیان دغدغه های خویش پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها