همایش دهیاران، شهرداری‌ها و شورا‌های استان البرز در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد.
همایش دهیاران، شهرداری‌ها و شورا‌های استان البرز در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۹۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز، مجتبی عبدالهی - استاندار البرز در این همایش گفت: در این سلسله نشست‌ها درصدد حل مسائل مشترک در روستا‌ها هستیم و این امر طی تعامل سازنده مدیران، دهیاران، شهرداران تسریع خواهد شد.

عبدالهی افزود: در هر نشست، تعدادی از دهیاران و مدیران نسبت به طرح موضوعات و ارائه پیشنهادات در جهت توسعه استان، احصا موانع صحبت خواهند کرد.

وی ادامه داد: باید کارگروه ویژه رسیدگی به موضوعات روستا‌های استان تشکیل، مشکلات روستا‌ها احصا و به دستگاه‌های مربوطه برای چاره اندیشی ارجاع شود و از پیوند و ارتباط حاکمیت با مردم بدرستی استفاده کنیم و در این راستا مطالبات را در جهات مختلف شناسایی کرده و مورد رسیدگی قرار دهیم.

عبدالهی با اشاره به اهمیت ارتقا امنیت شهر‌ها و روستا‌ها و ضرورت تداوم کاهش جرائم، تصریح کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ همیار پلیس در استان بکارگیری شدند و این تعداد امسال به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر رسید و باید این رقم را حداقل به ۱۴ هزار نفر برسانیم.

وی ادامه داد: همیاران پلیس، امنیت محله‌ها و روستا‌ها را افزایش می‌دهند و در همکاری با نیروی انتظامی به کاهش جرائم بویژه جرائم خرد و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی کمک شایانی خواهند کرد.

استاندار البرز افزایش دوربین‌های نظارتی در تمامی محله‌ها و روستا‌های استان را ضروری دانست و تاکید کرد که این امر باید با افزایش مشارکت‌های مردمی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول؛ امسال بررسی ۸۰ طرح هادی روستایی در استان در دستور کار است و روستا‌هایی که طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی و بازگشت روستاییان را داشته باشند، در اولویت قرار می‌گیرند.

محورهای اصلی درخواست استاندار البرز از دهیاران، شهرداری‌ها و شورا‌های استان به شرح ذیل است:

* شهرداران و دهیاران مسئولیت خطیری را به عهده گرفته اند و مکلف هستند که در جایگاه خود پاسخگوی مردم باشند.

* باید در جهت رفع نیاز‌های مردم استان در حوزه‌های مسکن، آموزشی و پرورشی، بهداشتی و درمانی، ورزشی و فرهنگی همراه باشید و برای ارتقا این بخش‌ها طرح و برنامه ارائه دهید همچنین مشارکت خیرین را در این بخش جلب کنید.

* نهضت ساخت گلخانه در استان علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری، جلوگیری از ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی، درآمدزایی، صادرات و اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

* برای احداث گلخانه در استان هیچ مانعی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند بدون دریافت هیچ گونه مجوزی نسبت به آغاز فعالیت خود اقدام کنند.

* اگر شهرداران بر راه توسعه گلخانه‌ها مانع ایجاد کنند، مورد مواخذه قرار می‌گیرند چراکه اعطای بسته‌های تشویقی و حمایتی برای این منظور مورد انتظار است.

* دهیاران و شورا‌های روستایی از ساخت و ساز‌های غیرقانونی جلوگیری کنند و اجازه به اتمام رسیدن ساختمان‌های غیرمجاز را ندهند.

* چاه‌های غیرمجاز در روستا‌ها شناسایی شود و نسبت به پلمپ آن‌ها اقدام شود به این دلیل که صرفه جویی و مدیریت در منابع آبی یک ضرورت بزرگ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها