خراسان شمالی آماده ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی است؛

احتمال برگزاری انتخابات مجلس به صورت تمام الکترونیک در خراسان شمالی

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از آمادگی این استان برای آغاز ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: احتمال دارد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.
کد خبر: ۱۴۲۶۵۹۶
نویسنده اسدالله ابراهیمی

حسن ناهیدی در جلسه ستاد انتخابات خراسان شمالی که ۲۶ مهر ماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ثبت نام نهایی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی از فردا به مدت ۷ روز آغاز می‌شود و تمام مقدمات لازم برای این اقدام در استان مهیا شده است.

وی افزود: اگر داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت نام تایید شده‌اند، ثبت نام نهایی را طی هفت روز پیش‌رو انجام ندهند به منزله انصراف آن‌ها تلقی می‌شود.

وی در خصوص بعضی از شرایط لازم برای ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: داوطلبان باید گواهی فعالیت به مدت حداقل ۵ سال را هنگام ثبت نام ارائه دهند. همچنین بر اساس قانون شفافیت حساب‌های مالی باید یک حساب غیر تجاری و یک نفر نماینده حقوقی را معرفی کنند. ارائه مستندات قبولی استعفا از مشاغل حساس نیز از دیگر شرایط ثبت نام آن‌ها محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: احتمال دارد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی به صورت تمام الکترونیک برگزار شود که بدین منظور باید منتظر تصمیم وزارت کشور باشیم.

ناهیدی به اهمیت آموزش عوامل برگزاری انتخابات اشاره و تاکید کرد: آموزش یکی از ارکان اساسی در برگزاری انتخابات محسوب می‌شود که انجام آن در تقویم آموزشی انتخابات قرار دارد.

وی اظهار کرد: توصیه ما این است که آموزش عوامل اجرایی و دخیل در فرایند انتخابات، زودتر از موعد مقرر و قید شده در تقویم آموزشی آغاز شود تا بتوانیم آمادگی بیشتری در این خصوص کسب کنیم.

و در خصوص آماده سازی زیرساخت‌ها در شعب اخذ رای نیز گفت: همه شعبات در استان باید به فیبر نوری متصل باشند که در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای میان مخابرات و شهرداری‌ها منعقد می شود تا حفاری ها در مناطق مورد نیاز آغاز شود. این اتفاق باید در تمام شهرستان‌ها اجرایی شود./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها