مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد:

شرکت بیش از ۸ هزار آموزگار کرمانی در طرح شهید همت

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

۵۵۲۳ انجمن اولیا و مربیان در مدارس کرمان فعال است

مدیر کل  آموزش و پرورش استان کرمان گفت:۵ هزار و ۵۲۳ انجمن اولیا و مربیان با مشارکت مستقیم ۴۷ هزار و ۹۰۰ نفر از والدین دانش آموزان در این استان فعال هستند.
کد خبر: ۱۴۲۶۳۲۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛رضارضایی،درجلسه برگزاری هفته انجمن اولیاومربیان استان خاطرنشان کرد:اهمیت،جایگاه و نقش والدین و خانواده ها در دستگاه تعلیم و تربیت برکسی پوشیده نیست و این مهم دراین جمله خلاصه می شود که والدین،شریک آموزشی،پرورشی و اقتصادی آموزش و پرورش هستند پس باید هر یک ازشرکا به وظایف قانونی خود به موقع و به بهترین نحو عمل کنند تا خروجی دستگاه تعلیم و تربیت فردی تراز جمهوری اسلامی ایران باشد.

رضایی،گفت:پیشنهادمی شود به منظورایجاد انگیزه و رقابت بین انجمن های اولیا و مربیان مدارس هر سال یک درصد ازانجمن های برترمدارس به عنوان انجمن ممتاز بر اساس شاخص های ابلاغی وزارت انتخاب و توسط وزیر تجلیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بابیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت های اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش خانواده است،اظهار داشت:آموزش خانواده با شعار"مدرس توانمند،زمان مناسب و مکان مناسب"،جذب مدرس جدید و توانمند ازطریق برگزاری آزمون و انجام مصاحبه ویژه مناطق کمتر توسعه یافته،اعزام مدرس توانمند ازمرکز استان کرمان به مناطق محروم جنوب استان با پرداخت هزینه ها از سوی این اداره کل،ایجاد رقابت برای حضور پدران درجلسات آموزش خانواده،برگزاری جلسه درخارج از وقت اداری به منظور حضورحداکثری پدران و لحاظ کردن امتیاز برای فرزندانی که پدر و مادرشان هر دو درجلسات آموزش خانواده حضور یابند،ازجمله ابتکارات این اداره کل است.

رضارضایی،با بیان اینکه۵۵۲۳ انجمن اولیا و مربیان درمدارس کرمان فعال است گفت:سند تحول بنیادین به این مورداشاره داردکه خانواده باید درتمام سطوح آموزشی و پرورشی نظارت و حضور داشته باشد و یکی از وظایف اصلی فراهم کردن این بستر و مرتفع کردن موانع است.

وی با یادآوری این نکته که مشکلات فقط به مسائل مالی برنمی گردد بلکه موانعی است که باید آنها را برطرف کنیم،افزود:هرجایی که خانواده در آن موضوع آگاهی بیشتری داشته باشد، بایدوقت گذاشته و حضور پیداکند و مطالباتی ازمدرسه داشته باشد. 

رضایی،تاکید کرد:مدرسه تغییر نمی کندمگر زمانی که خانواده بخواهد اتفاقی در آن رخ دهدو تا زمانی که خانواده یعنی همان نمایندگان انجمن مطالباتی ازمدرسه نداشته باشند،این امرتحقق نخواهدیافت. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد:نمایندگان بایدانجمن های قوی تشکیل دهندو منتخبان بتوانندمطالبات خود را دنبال کرده و مدیران نیز باید از این حضور استقبال لازم را به عمل آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها