مدیر کل بازرسی استانداری تهران:

مبارزه با فساد اداری با کمک گزارشات مردمی

اسد الله تقی زاده با تاکید بر اجرای دقیق ارتباطات مردمی در تهران و شهرستان‌های استان تهران گفت: ارتباطات مردمی دریچه برای شروع دیدن ظرفیت ها و پیگیری برای کاهش کاستی ها است.
کد خبر: ۱۴۲۵۸۹۷

ارتباط مستقیم با مردم، اعتماد اجتماعی را افزایش می‌دهد

اسدالله تقی‌زاده با اشاره به سیاست های اتخاذی دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط تنگاتنگ با مردم اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم در ارتباط دولت با مردم، رویکرد در میان مردم بودن است، از این جهت حضور مسئولان در برنامه‌ها و مناسبت های مختلف و همچنین به صورت مستمر در استان تهران از آغاز بکار دولت مردمی در حال اجرا می‌باشد و این برنامه ها در قالب برنامه های ملاقات چهره به چهره، سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد و همچنین حضور مردم در دیدارهای مسئولان استانی و شهرستانی در نمازهای جمعه انجام می شود.

وی با بیان اینکه ملاقات‌های چهره به چهره در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران انجام می شود، ادامه داد: در صورت کوتاهی مدیری نسبت به حضور در میان مردم، آن مسئول تذکر می گیرد و شاید به مرحله برخورد اداری و قانونی نسبت به عدم توجه به ملاقات های مردمی برسد. در ملاقات‌های چهره به چهره با مردم بررسی فراوانی موضوعات مختلف نیز مورد توجه است.

اجرای برنامه هوشمند رضایت سنجی از کارکنان‌

تقی‌زاده در ادامه به بررسی سیاست اتخاذی دولت سیزدهم در اجرای مداوم دیدارهای چهره به چهره با مردم پرداخت و افزود: پالایش دقیق و پیگیری درخواست های مردم منجر به افزایش رضایت مردمی در عملکرد ادارات و سازمان‌ها می‌شود. یکی از مواردی که در اعتماد مردم به مسئولان و سازمان‌ها شکل گرفته، بیان گزارش و نظرات مردم از آسیب ها و نقاط ضعف توسط آنان است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از برنامه های مهم، نظارت بر ادارات و سازمان‌ها در قالب برنامه هوشمند رضایت سنجی از کارکنان‌ می‌باشد که این مهم با نظارت سازمان امور استخدامی کشوری و همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و معاونت توسعه استانداری تهران محقق شده و در سازمان‌ها و ادارات در حال اجرا بوده و تاکنون برای بیش از ۲۵ هزار کارمند با نصب کد دو بعدی هوشمند(QR)در استان تهران فعال می‌باشد. تا با دریافت نظرات مردم در ارتباط با کارکنان وضعیت عملکرد دستگاه اجرایی و کارکنان آن را مورد ارزیابی قرار داد.

مبارزه با فساد اداری با کمک گزارشات مردمی

مدیرکل بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی در ادامه عنوان کرد: در استان تهران تکلیف سنگین است و این نیازمند کار بسیار و همراهی سایر دستگاه های اجرایی به ویژه قوه قضائیه است، که همکاری دو سویه و همنوایی در تهران با همراهی دستگاه قضا شکل گرفته و گزارشاتی که از فساد اداری، تبعیض و تخلفات دستگاه‌ها به این اداره کل و سامانه سامد ارسال می شود، توسط بازرسین بررسی و مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این امور با حساسیت پس از پیگیری به دستگاه های ناظر و هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری انتقال داده می شود و به صورت تخصصی بررسی و به آن توجه می شود، از ابتدای دولت سیزدهم در استانداری تهران بیش از ۷۰ مورد پرونده بررسی شده که با آنها برخورد لازم در راستای مبارزه با فساد صورت گرفته و این مسیر ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها