از مدیرعامل پتروشیمی جم، به عنوان پتروشیمی برتر نوآوری در دیجیتال تقدیر شد؛

شرکت برتر نوآوری در دیجیتال

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه مطرح کرد:

کشورهای پیشرفته متقاضی طرح ناو شهید سلیمانی

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه گفت: جوان های دانش بنیان ۲ سال روی طرحی کار کرده و ناو شهید سلیمانی تولید شد که امروزه یک ناو تمام عیار و کاملا ساخت داخلی است و برخی کشورهای پیشرفته طرح آن را خواسته اند اما در اختیارشان قرار نداده ایم.
کد خبر: ۱۴۲۵۶۳۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین_ خوزستان، سردار مهدی هاشمی صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ مهرماه) در اختتامیه رویداد فناورانه پتروفن زون ۲ که در سالن همایش های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، ضمن تقدیر از شرکت‌های دانش بنیان‌ اظهار کرد: بکی از جهادهای بزرگی که امروز در کشور به آن نیاز داریم جهاد علمی است که حضرت آقا نیز بر آن تاکید می کنند، شاید پایه موضوعات دیگر هم جهاد علمی است.

وی افزود: بسیاری از برکاتی که امروز در حوزه دفاع و امنیت در انقلاب اسلامی شاهد هستیم، مدیون جهاد علمی است.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه گفت: در حوزه علوم و فنون بنیان شکن یکی از محورها خودمختاری است، یعنی سامانه هایی که بدون نیاز به انسان می توانند تصمیم گیری کنند.

سردار هاشمی ادامه داد: آمریکایی ها سه سال پیش ادعا داشتند که می خواهند در خلیج فارس بیش از ۱۰۰ فروند شناور بدون سرنشین مستقر کنند در صورتی که شهید عبدالله رودکی در دهه ۷۰ خود مختاری را کار کرد و آن زمان شناور بدون سرنشین ساختیم لذا این نگاه های علمی از دفاع مقدس شروع شده و امروز به این نقطه رسیده است.

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس موشک نداشتیم تصریح کرد: آقای رفیق دوست با سرهنگ قزافی ارتباطی داشتند و درخواست چند موشک کردند که نهایت موفق شدند چند موشک Hy2 بگیرند که نیاز بود ۳۰ خدمه پای موشک بنشیند تا بتوانیم بعد از چند ساعت شلیک کنیم.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: حسن تهرانی مقدم با کارشناسان روسیه در خصوص تبادل دفاعی و موشکی صحبت داشته و درخواست موشک نقطه زن داشتند که روسی‌ها به آن خندیدند، ایشان در پاسخ به آنها گفت یک سال بعد به ایران بیایید خودمان موشک نقطه زن به شما نشان خواهیم داد.

سردار هاشمی بیان کرد: همچنین چندسال پیش به یکی از کشورهای پیشرفته سفارش شناور نیمه سنگین دادیم که کار را انجام ندادند در نهایت جوان های دانش بنیان ۲ سال روی طرحی کار کرده و نهایتا ناو شهید سلیمانی تولید شد که امروزه یک ناو تمام عیار و کاملا ساخت داخلی است و برخی کشورهای پیشرفته طرح آن را خواسته اند اما در اختیارشان قرار نداده ایم.

 وی اظهار کرد: همه جهان در حوزه علمی کار می کنند ما نیز در این حوزه فعالیت داریم اما تفاوتمان در این است که ما در جبهه حق کار می کنیم و خداوند به آن برکت می بخشد ولی آنهایی که در جبهه حق نیستند از این امر بی نصیب هستند؛، به طوری که اکنون مشاهده می کنیم یک پاراگلایدار در کشوری فرود می آید و آن را تصرف می کند در حالی که این شیوه مربوطه به ۱۰۰ سال پیش است اما گنبد آهنین راه به جایی نمی برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها