مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه؛

کرمانشاه با سرعت بیشتری “پیر” می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه؛

اتباع افغانستانی اجازه ورود و اشتغال در استان کرمانشاه را ندارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با تاکید براینکه طرح شناسایی و دستگیری اتباع غیرمجاز افغانی ساکن در کرمانشاه تا پاک سازی کامل ادامه دارد، گفت: اتباع افغانستانی اجازه ورود و اشتغال در استان کرمانشاه را ندارند.
کد خبر: ۱۴۲۴۷۷۱

جام جم آنلاین-منیراضمحالی؛ حمزه سلیمانی، از اجرای پنجمین مرحله طرح شناسایی،دستگیری و طرد اتباع خارجی غیرمجاز (افاغنه) ساکن در کرمانشاه خبر داد.

وی با بیان اینکه این مرحله از طرح از هفته گذشته آغاز شده است اظهار داشت:در این طرح تعداد قابل توجهی از اتباع خارجی غیرمجاز ساکن در کرمانشاه -افاغنه- شناسایی،دستگیر و از استان طرد خواهند شد.

وی با بیان اینکه این طرح با محوریت امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و با همراهی پلیس امنیت عمومی استان،شهرداری کرمانشاه(اجراییات)،دستگاه های مربوطه از جمله اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی،سازمان صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف برگزار شده، تصریح کرد:مطابق دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور ورود هر گونه اتباع افغان به استان کرمانشاه ممنوع است.

سلیمانی تاکید کرد: از همین رو اتباع افغانستانی اجازه ورود،اقامت و اشتغال در استان کرمانشاه را ندارند.

سلیمانی تاکید کرد:کارفرمایان و کشاورزانی که اتباع افغانی را به کار بگیرند شناسایی،دستگیر و به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه گفت: طی آخرین طرحی که داشتیم و از هفته گذشته آغاز شده است تعداد قابل توجهی از اتباع غیر مجاز افغانی از سطح استان دستگیر شدند.

وی افزود: تعدادی از کارفرمایان و کشاورزان متخلف که این اتباع غیر مجاز و بدون مجوز را به کار می گرفتند دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شده اند و در حال حاضر این کارفرمایان بازداشت هستند. به گفته وی، این در حالی است که مراحل برخورد قاطع و قانونی با این کارفرمایان و کشاورزان در حال انجام است.

سلیمانی گفت: من به عنوان مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اعلام می کنم که این طرح تا پاکسازی شهر کرمانشاه از نیروهای افاغنه ادامه دارد و به کارفرمایان،کشاورزان،باغداران،پیمانکاران ساختمانی،دامپروی ها و گاوداری های سطح شهرستان کرمانشاه هشدار می دهم که از بکارگیری اتباع افغانستانی خودداری بکنند که در صورت به کار گیری برخورد قاطع و قانونی با آن ها خواهدشد.

سلیمانی گفت:استان کرمانشاه در بحث طرد اتباع افغانی جز استان های پیشرو هست که از ابتدای سال تاکنون بشدت موضوع را پیگیری کرده است و در همین رابطه جلسات مستمری در وزارت کشور و استانداری کرمانشاه برگزار شده است.

سلیمانی بیان داشت:خوشبختانه ما در حوزه طرد مهاجران افغان موفق عمل کرده ایم و بنده بعنوان مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از ابتدا تا انتهای طرح که فعلا ادامه دارد از نزدیک شاهد و پیگیر موضوع بوده و هستم.

وی با تاکید این موضوع که طرح پایان نیافته و تا پاکسازی کامل ادامه دارد،گفت: از همه هم استانی ها درخواست می کنم در صورت مشاهده هرگونه بکاری گیری کارگران افغان در مزارع، کارگاه ها، گلخانه ها،ساخت وسازهای ساختمانی در سطح شهر،دامپروری ها،دامداری ها و هر جای استان موضوع را به شماره تلفن ۳۸۴۵۰۱۷۳-۰۸۳ اطلاع بدهند و شهرستان ها و بخش های استان هم می توانند در صورت مشاهده اتباع افاغنه به دهیاری ها و شوراهای روستایی گزارش کنند تا در اسرع وقت به امور اتباع و مهاجرین استان اطلاع بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها