روایتی از معلول افغانستانی که در پیاده روی اربعین شرکت کرده بود

پیمودن مسیر عاشقی با یک پا

امسال من هم مثل بسیاری علاقمندان و عاشقان اهل بیت توفیق حضور در پیاده روی اربعین این همایش بزرگ شیعی را پیدا کردم. آنچه که من از مراسم امسال شاهد بودم حاکی از آن بود که بحمدالله سال به سال راهپیمایی اربعین پرشورتر و پرشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.
امسال من هم مثل بسیاری علاقمندان و عاشقان اهل بیت توفیق حضور در پیاده روی اربعین این همایش بزرگ شیعی را پیدا کردم. آنچه که من از مراسم امسال شاهد بودم حاکی از آن بود که بحمدالله سال به سال راهپیمایی اربعین پرشورتر و پرشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۲۶۴
نویسنده محسن پاک آیین، دیپلمات ارشد حوزه روابط بین‌الملل


 این تنها اثر و ثمر این حرکت عظیم نیست بلکه هرساله بیش از گذشته این مراسم زمینه افزایش دوستی مردم ایران و عراق را فراهم می‌آورد. علاوه بر این باید گفت که در جریان برگزاری این مراسم بزرگ دولت‌های دو کشور هم تمامی سعی و تلاش خود را بکار می‌گیرند تا این دوستی مستدام بماند و قطعا این حرکت به جلو تاثیر فراوانی بر روابط میان دو کشور و دوستی میان ملت‌های ایران و عراق خواهد داشت. یکی از موضوعات دل انگیز که در کربلا و مسیر پیاده روی و عتبات عالیات و تمامی حرم‌های مقدس دیده می‌شود برخورد احترام آمیز ماموران و مردم عراق نسبت به مردم ایران و مراتب قدردانی ایرانی‌ها نسبت به مردم عراق است و به اعتقاد من، دوستی دو دولت نقش مهمی در عمق بخشی به دوستی دو ملت داشته است.  
علاوه بر همکاری‌های دو کشور که در حوزه‌های مختلف فعال و رو به جلو است این پشتیبانی مردمی دو کشور از روابط میان تهران و بغداد پشتوانه سیاسی خوبی برای دولت‌های ایران و عراق در مسیر تعاملات پیش رو خواهد بود. در مسیر پیاده روی اربعین و در هر کوچه و خیابان آنچه که چشم نوازتر از هر چیز دیگری است تصاویری از سردار شهید قاسم سلیمانی و فرمانده عالیمقام ابومهدی المهندس دو سردار برجسته محور مقاومت که بر روی لباس‌های زائران عراقی، ایرانی و دیگر کشور‌ها نقش بسته و این موضوع نشان می‌دهد که خون‌های شهدای این دو کشور با هم پیوند خورده و درهم آمیخته تا ریشه دشمنان دو کشور کنده شود و ریشه تروریسم خشک شود. وجود چنین مظاهری حاکی از آن است که مردم این دو کشور بخوبی اهمیت تجلیل از شهدا را کاملا می‌دانند. سراسر مسیر نجف تا کربلا که چیزی مشتمل بر ۱۲۰۰ عمود است کنار هر عمود عکس یک شهید نصب شده که نشان دهنده احترامی است که ملت عراق برای شهدای خود قائلند.
وقتی خیابان‌های اصلی شهر بخصوص ورودی‌های شهر کربلا به نام ابومهدی المهندس است بخوبی به این حقیقت پی می‌بریم که آمریکا بواسطه به شهادت رساندن این دو عزیز دل مردم ایران و عراق یک اشبتاه فاحش و خطای استراتژیک را مرتبک شده و تجلیلی که این دو ملت نسبت به قهرمانان ملی خود دارند حاکی از آن است که نه تنها آمریکا و ترامپ را به اهداف خود نرساند بلکه اقدام جنایتکارانه باعث شد ایران و عراق پیوند بیشتری پیدا کنند و شهدای هر دو کشور نقش مهمی در اتحاد ایران و عراق داشته باشند.  
معتقدم این قبیل حرکت‌ها و تجمعات و تعظیم شعائر دینی مانند اربعین قطعا می‌تواند نقش مهمی در اقتدار اسلام و تشیع داشته باشد و می‌تواند باعث افزایش قدرت محور مقاومت بشود و جهان اسلام را به این باور برساند که قدرت‌های بزرگ که نسبت به خاک سرزمین‌های اسلامی طمع ورزی می‌کنند و می‌خواهند منافع کشور‌های اسلامی را قربانی منافع و مطامع خود بکنند قطعا با دیدن این مناظر و این حرکت‌های تحول ساز پشیمان می‌شوند و اهداف و دسیسه‌های آن‌ها خنثی می‌شود.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها