وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۳۰۹ هزار زائر اربعین از طریق ناوگان هوایی جا به جا شده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۳۰۹ هزار زائر اربعین از طریق ناوگان هوایی جا به جا شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۲۰۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با حضور سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور از قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی در محل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بازدید کرد و در ارتباطی مستقیم با قرارگاه‌های پایانه‌های مرزی اربعین فراجا از آخرین وضعیت تردد و خدمات دهی به زائران مطلع شد.

وزیر راه و شهرسازی به راه اندازی سامانه‌ای برای رصد و کنترل تردد زائران اربعین از پایانه‌ها و تعامل و توافق صورت گرفته با مسئولان کشور عراق اشاره و تصریح کرد: این اتفاق خوبی بود که در مجموعه فراجا رقم خورد و باعث سهولت تردد زوار در پایانه‌های مرزی شد تا جایی که ایستایی به حداقل ممکن رسید و باعث افزایش رضایتمندی مردم عزیز در سفرهای زمینی شد.

وی افزود: عزیزان فراجا در تمامی پایانه‌ها حضور فعالی دارند هم در حوزه راهور که شبکه راه‌های کشور تحت نظارت پلیس راهور بوده که این هم در نوع خود اتفاق بزرگی محسوب می‌شود.

بذرپاش در خصوص توسعه زیرساخت‌هایی که در پایانه‌های مرزی اربعین ایجاد شده است، گفت: الحمدالله این امر باعث کاهش تصادفات و همچنین تسهیل در عبور و مرور شده بخصوص در دو محور اصلی ایلام-مهران و اهواز-چذابه با چهار خط شدن آن یعنی جریان عبور خودرو تا دوبرابر می‌تواند افزایش یابد.

این مقام ارشد کشور یادآور شد: در سال گذشته محور ایلام- مهران برخی اوقات با ترافیک حدودی ۱۳ -۱۴ ساعته روبرو بودیم امسال حداکثر به بیست و پنج دقیقه تقلیل یافت این موضوع نشاندهنده این است که هم زیرساخت‌های مناسبی ایجاد شده و هم حمدالله پلیس با عملکرد خود سبب شد تا در مسیرهای مواصلاتی با تردد بیش از ۴ میلیون زائر در مسیر رفت و بیش از ۳ میلیون زائر در مسیر برگشت یعنی بیش از ۷ میلیون تردد تاکنون انجام و به یاری پروردگار متعال سفر معنوی عتبات عالیات به خوبی و با کیفیت بسیار متفاوت برگزار شده است.

وی به بخش روزهای پایانی بعد از اربعین اشاره و عنوان داشت: امروز و فردا با بیشترین حجم برگشت‌ها مواجه ایم به گونه‌ای که طی روز گذشته فقط از پایانه برکت در مرز مهران ۲ هزار و ۴۰۰ اتوبوس زائران را به شهرهای مبدا در سایر نقاط کشور برده و از سایر پایانه‌ها نیز بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ اتوبوس رفته، این در حالی است که کل ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس در کشور با توجه به سفرهای تابستانی در حال خدمت رسانی در اقصی نقاط کشور است.

وزیر راه و شهرسازی از بازگشت حجم زیادی از اتوبوس‌ها به پایانه مرزی مهران طی امشب و فردا خبر داد و گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر فشار جمعیتی که اکنون در پایانه برکت وجود دارد با تحقق این امر مرتفع شود تا ان شاء الله شرمنده مردم عزیز نشویم.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت با تمام تلاش و تدارک‌هایی که تهیه خودرو اندیشیده شده فردا هم موج بازگشت را به خوبی مدیریت کنیم عزیزان مان به سلامت به موطن خود بازگردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه هوایی حدود ۲۵۰ هزار مسافر جابه جا شد، افزود: امسال تاکنون این رقم به ۳۰۹ هزار مسافر رسیده یعنی نزدیک به ۶۰ هزار بیش از سال گذشته که هنوز هم تا هفته آتی این پیک بازگشت هوایی ادامه دارد و اتفاق بزرگی از این حیث رخ داده است.

بذرپاش به حوزه ریلی اشاره و ادامه داد: در این حوزه تاکنون بیش از ۳۴۱ هزار نفر با قطار در دو پایانه مرزی کرمانشاه و خرمشهر سفر معنوی خود را به عتبات عالیات انجام دادند که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تاکسی‌های اینترنتی نیز گفت: این موضوع امسال کار جدیدی بود که در حوزه حمل و نقل صورت گرفت بیش از ۷۲ هزار سفر برای رفت انجام شده و در حال حاضر برای بازگشت بیش از ۱۲ هزار سفر ثبت شده است.

وی افزود: در تلاشیم حجم استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در کمک به جابه جایی زائران عزیز در عملیات برگشت بیشتر شود که کار جدیدی است.

بذرپاش گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی تا نیمه شب گذشته بیش از ۴۳ هزار سفر توسط اتوبوس‌ها انجام و بیش از ۹۴۰ هزار نفر با اتوبوس جا به جا شدند که این حجم از جا به جایی در شبکه حمل و نقل عمومی کشور عدد قابل توجهی است.

این مقام مسئول عنوان داشت: تمام ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند تا بتوانیم ان شاء الله روزهای پایانی ایام اربعین را هم به سلامت سپری کرده و شرمنده مردم عزیز نشویم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سفر برای زائر موضوعاتی نظیر اینکه و آسان و به موقع با وسیله نقلیه به پایانه مرزی برسد اگر با خودروی شخصی است انتظار دارد محیطی برای پارک خودرو تخصیص داده شده باشد و موضوع دیگر وجود وسایل رفاهی و کمترین توقف در پایانه مرزی مد نظر است.

وی ادامه داد: یکی از مولفه‌هایی که معطلی در پایانه مرزی را برای زائر به حداقل رسانده است بهره‌مندی از تجهیزات الکترونیکی است و از این موضوع مهم‌تر توافقی بود که بین پلیس ایران با کشور عراق برای تسهیل در تردد زائران انجام شد تا زوار در کمترین بازه زمانی بتوانند از پایانه‌های مرزی تردد کنند که از عزیزان در مجموعه فراجا بابت این اقدام شایسته که به سهولت سفر با کیفیت برای زائران منجر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها