به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور؛ پوستر مسابقه ملی پارس آرا (ارائه شخصیت پارسی) از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور باحضور دبیر و اعضای شورا رونمایی شد
رسالت اصلی این رویداد بسترسازی برای تجاری سازی شخصیتهای پارسی و در نهایت بازار پردازی محصولات کاراکتر محور است.
در این راستا اهداف رویداد شامل: آشکار نمودن ظرفیتهای اقتصادی، فرهنگی و تمدنی در زمینه طراحی شخصیت (کاراکتر) و توسعه آن، شبکه سازی متخصصان و مربیان این حوزه، زمینهسازی رشد تولید پایدار محصولات شخصیت محور، توانمندسازی تخصصی تیمهای مستعد و توسعه مشارکت در مالکیت فکری جهت بازار پردازی بر محور طرحهای شخصیت
فرایند این مسابقه شامل موارد زیر است:
۱. فراخوان تا ۳۰ مهر ۱۴۰۲
۲. برگزاری دورههای فشرده آموزش و مربی گری
3. برگزاری جلسه ارائه طرحهای شخصیت (Character Pitching) به کسبوکارهای فرهنگ بنیان (بازار پرداز) به منظور نمونهسازی و تدوین طرح کسب و کار شخصیت
4. معرفی و ترویج طرحهای شخصیت منتخب
5. برگزاری نمایشگاه محصولات کاراکتر محور به منظور بهمرسانی فرهنگ بنیان ها با فعالان صنایع فرهنگی و نیز ذینفعان اقتصادی فرهنگ و هنر و همزمان اعطای جایزه روزبه به برترین شخصیت سال و نیز جشن ملی شخصیتهای پارسی با حضور عموم مردم.
شرایط شرکت در این مسابقه ارائه داستان، تصویر و شناسنامه شخصیتها با تمرکز بر مخاطب کودک و نوجوان است.
طرح شخصیتها نیز میبایست در قالب یک محصول نمونه ارائه شود، از این حیث محورهای مسابقه شامل:
1- پويانمایی: سریال، سینمایی و وبسریز پویانمایی؛
2- بازیهای ویدئویی: بازیهای موبایلی و بازیهای رایانهای؛
3-- نشر مکتوب: کتب تصویری، رمان و پینمایی؛
4-- نشر دیجیتال: برنامههای کاربردی، کتابهای تعاملی، کتاب گویا، قصه صوتی و پادکست؛
5-- سرگرمی های فیزیکی: اسباببازی، بازیهای فکری و نمایش عروسکی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: