تعمیر و راه اندازی واحد شماره ۵ گازی نیروگاه شهید رجایی
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی

تعمیر و راه اندازی واحد شماره ۵ گازی نیروگاه شهید رجایی

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی

دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: دانش‌آموزان نمایندگان ما در نهادینه‌کردن فرهنگ توجه به مدیریت مصرف درساعات اوج مصرف باشند.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: دانش‌آموزان نمایندگان ما در نهادینه‌کردن فرهنگ توجه به مدیریت مصرف درساعات اوج مصرف باشند.
کد خبر: ۱۴۲۰۲۵۵
مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در جمع دانش‌آموزان مدارس تهران و قزوین ، با بیان این مطلب که دانش آموزان فرهنگ صحیح مصرف را از خانواده خود می‌آموزند،از آنها می‌خواهیم تا نماینده مجموعه نیروگاه در نهادینه‌کردن رعایت مصرف برق درساعات اوج مصرف باشند . ابوالفضل موتابها اظهار داشت: دانش‌آموزان باید ضمن‌ صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی، و ترویج این فرهنگ مهم در فصل گرما به ‌خصوص در ساعت‌های اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۲ الی ۱۷ ظهرها و ۲۰ تا ۲۳ شب ها نیز باشید و خانواده‌ها را از دلایل عدم‌ استفاده از وسایل و تجهیزات برقی پرمصرف در این ساعات آگاه نمایید. موتابها تصریح کرد : در فصل تابستان و گرما استفاده از تجهیزات سرمایشی، مانند کولرهای آبی، گازی و ... در منازل، ادارات ، شرکت‌ها و... به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و همین عامل‌ موجب چالش و فشار مضاعف برق در شبکه سراسری و متعاقب آن به وجود آمدن قطعی‌های مکرر برق می‌شد که امسال هم همانند سال گذشته به لطف خدا و همکاری هموطنان تاکنون قطعی برق منازل را در کشور نداشته ایم . این مسئول علاوه بر بیان اهمیت و ارزشمندی انرژی الکتریکی و وابستگی همه صنایع به‌ این نعمت، به تشریح سختی‌های تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی و هزینه‌های بسیار زیاد فرآیند تولید انرژی الکتریکی پرداخت. وی در این‌ بازدید ساختار و عملکرد واحدهای نیروگاه را برای دانش‌آموزان‌ تشریح و مطرح کرد: نیروگاه شهید رجایی شامل‌ ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و در مجموع دارای ظرفیت تولید نامی ۲۰۴۲ مگاوات است که اولین واحد آن در سال ۱۳۷۱ و آخرین واحد در سال ۱۳۸۰ به مدار تولید وارد شده است. رئیس هیات مدیره نیروگاه شهید رجایی با اشاره به جایگاه صنعت برق ایران در جهان بیان کرد: ایران با تولید بیش از ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، در رتبه یازدهم جهان قرار دارد و این جایگاه، نشان‌ دهنده توسعه صنعت استراتژیک برق ایران است. وی افزود: نیروگاه شهید رجایی یکی از نیروگاه‌های مهم و کلیدی و از مهم‌ترین نیروگاه‌های توليدکننده برق کشور است که بیش از ۳ و نیم درصد برق کل کشور را تأمین می‌کند‌. موتابها‌ بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ظرفیت تولید برق در کشور، نزدیک به ۱۳ برابر شده که این میزان از رشد، نشان از توسعه همه جانبه در این صنعت دارد. مدیر عامل نیروگاه شهیدرجایی ادامه داد: با توجه به اهمیت صنعت برق در رشد اقتصادی و ضرورت خوداتکایی در تأمین نیازمندی‌های داخلی در این حوزه، توانسته‌ایم به دانش ساخت نیروگاه دست پیدا کنیم و نمونه‌هایی از این نیروگاه‌ها در نقاط مختلف کشور با کوشش متخصصان داخلی، تولید، نصب و راه‌اندازی شده است. بازدید کنندگان با حضور‌ در اتاق فرمان نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی، سالن توربین , برج خنک کننده نیروگاه بخار، حضور یافته و توضیحات لازم را جهت آشنایی باساختار نیروگاه از کارشناسان مربوطه دریافت نمودند . گفتنی است در این برنامه بازدید تعداد 300نفر دانش آموز منتخب از مدارس تهران و قزوین حضور داشتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها