با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی می‌توانید از گل به عنوان هدیه بهاری استفاده کنید

گل‌ برای گل

نکات مهم در نگهداری و پرورش گیاه آپارتمانی آنتوریوم

آنتوریوم زیبای زینت‌بخش

گل‌های قرمز چرمی‌شکل با زبانه زردرنگ در میان آن، یکی از جذاب‌ترین گل‌هایی است که در گلفروشی خودنمایی می‌کند. آنتوریوم یکی از گیاهان آپارتمانی است که می‌توان آن را در گلدان و به مدت طولانی نگهداری کرد.
کد خبر: ۱۴۲۰۱۸۲
نویسنده مریم احمدی - خبرنگار چاردیواری

آنتوریوم زیبای زینت‌بخش

گل آنتوریوم یکی از گیاهان گلدار آپارتمانی و از خانواده شیپوریان است. این گل‌های زیبا سالی یک بار ظاهر می‌شود و اگر روش صحیح نگهداری از آنتوریوم را بدانید، هر بار دو تا سه ماه دوام دارد. برگ‌های این گل براق و چرم‌مانند است. گل‌های آن نیز عموما به رنگ قرمز است اما در برخی گونه‌ها به رنگ‌های سفید، زرد، صورتی، نارنجی و سبز نیز دیده می‌شود.

آبیاری  

برای آبیاری صحیح این گل به این نکته دقت کنید که آنتوریوم، خاک مرطوب را دوست دارد اما برای این کار اصلا لازم نیست خاک را غرقاب کرده، ریشه را بپوشانید. درواقع بهترین روش نگهداری از آنتوریوم این است که یک بند انگشت خود را در خاک گلدان فروکنید. اگر متوجه شدید که خاک خشک است به آن آب بدهید. با مراقبت بیشتر از این گل، متوجه می‌شوید که در زمستان تمایل بسیار کمی به آبیاری دارد؛ چراکه زمان استراحت آنتوریوم است. همچنین باید سعی کنید از آب‌های غیرسنگین و با دمای محیط برای سیراب کردن آن استفاده کنید.

نور   

برای این‌که روش مناسب نگهداری از آنتوریوم را به شما آموزش دهیم، باید بگوییم یکی از چیزهایی که تاثیر منفی بر رشد و سلامت این گیاه می‌گذارد، نور مستقیم خورشید است؛ چرا که باعث سوختن برگ‌ها، توقف و کوتاه شدن زمان گلدهی می‌شود. به همین دلیل نیز کمتر کسی می‌تواند از این گل به عنوان گل‌های مناسب کاشت در باغچه استفاده کند. بنابراین بهترین شرایط و روش نگهداری از گل آنتوریوم صورتی و قرمز در آپارتمان و مناسب‌ترین مکانی که می‌توانید برای گلدان انتخاب کنید، پشت پنجره و زیر نور غیرمستقیم خورشید است.

دما   

زادگاه این گیاه مناطق گرمسیری است. به همین دلیل نیز علاقه زیادی به هوای گرم دارد. بنابراین بهترین روش برای نگهداری از گل آنتوریوم در آپارتمان این است که هوای اتاق را برای آن بین ۱۵ تا ۲۸‌درجه نگه دارید. البته ممکن است دمای بیشتر را بتواند تحمل کند اما به‌سختی می‌تواند در دمای پایین‌تر از ۱۰ درجه دوام آورد‌‌.

رطوبت   

این گل یکی از گیاهان آپارتمانی است که عاشق رطوبت است. بنابراین بهترین مکان برای نگهداری از آن، گلخانه‌ها یا باغچه‌های آپارتمانی است. اگر نمی‌توانید چنین محیطی را برای آن فراهم کنید، بهترین روش برای نگهداری از آنتوریوم و تامین رطوبت برای آن، این است که محیط را برای آن مرطوب نگه دارید.

خاک   

ریشه‌های این گیاه گوشتی است. به همین دلیل نیز بهترین خاک برای مراقبت از آنتوریوم خاک سبک و حاوی مواد آلی است. همچنین روش صحیح نگهداری از آنتوریوم در خاکی است که زهکشی‌شده و مرطوب باشد. به یاد داشته باشید از آنجایی که آب اضافی باید از گلدان خارج شود، نیاز است در انتهای گلدان سوراخ‌هایی اضافه کنید.

کوددهی   

از آنجایی که این گیاه گل می‌دهد، برای کود شیمیایی دادن و تقویت آن، باید هم به زمان کوددهی و هم به نوع آن دقت کنید. بهترین زمان برای کوددهی بهار و تابستان، یعنی زمان گلدهی گیاه است. در این زمان می‌توانید هر دو هفته یک‌بار آن را با کودهای مایع که فسفر بالایی داشته باشد تقویت کنید. 

تکثیر   

بهترین شیوه برای تکثیر آنتوریوم، استفاده از پاجوش‌ است. بهترین روش برای نگهداری و تکثیر آنتوریوم از این طریق نیز این است که یکی از پاجوش‌ها را با ریشه از خاک بیرون بیاورید و در گلدان جدید بکارید.

newsQrCode
برچسب ها: گل آنتوریوم گیاه

نیازمندی ها