با افزایش مصرف رخ داد؛

پرشدگی سدهای کشور کاهش یافت

میزان پرشدگی سدهای کشور تا ۳۱ تیر سال جاری به ۵۷ درصد رسیده بود که با رشد مصرف آب و افزایش میزان آب خروجی از سدها این عدد تا روز ۱۴ مرداد کاهش ۴ درصدی را تجربه کرد و به ۵۳ درصد رسید.
کد خبر: ۱۴۱۸۷۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، این روزها میزان تقاضای مصرفی آب به‌شدت افزایش یافته به‌گونه‌ای که در کلانشهر تهران به سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر رسیده است؛ با این تقاضای روزافزون حجم آب موجود در سدهای کشور نیز کاهش یافته است.

تازه‌ترین گزارش مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد درحالی‌که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۳۱ تیر حجم آب موجود در سدهای کشور ۲۷ میلیارد و ۸۸ میلیون مترمکعب بوده، این رقم در ۱۴ مرداد به ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب کاهش‌یافته است.

سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سدها ۲۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۱) تا ۱۴ مرداد در عین‌حال هم نسبت به ۳۱ تیر ماه امسال و همچنین نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته با کاهش همراه شده است.

میزان آب ورودی به سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۴ مرداد به عدد ۳۷ میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب رسیده که با رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه است، اما نسبت به ۳۱ تیرماه یک درصد کاهش دارد.

سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب ورودی به سدها ۲۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب بود.

حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۴ مرداد ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده است که در سال آبی گذشته این میزان ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بود که رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم آب سدهای تأمین‌کننده آب شرب و کشاورزی در حالی با کاهش همراه شده که اخبار رسیده از شهرها و استان‌های کشور حاکی از افزایش میزان مصرف آب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها