برای صدوبیست‌ویکمین زادروز آنتوان دوسنت اگزوپری

خروج شازده‌ کوچولو از قرنطینه

79 سال پیش در چنین روزهایی آنتوان دوسنت اگزوپری ناپدید شد! 
کد خبر: ۱۴۱۸۰۰۲

79 سال پیش در چنین روزی هواپیمای آنتوان دوسنت اگزوپری خالق یکی از مشهورترین آثار جهان یعنی «شازده کوچولو» بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد. گمان می‌رود که او در آنجا سقوط کرده است. آنچه از هواپیما باقی مانده بود سال‌ها بعد پیدا شد.

گردنبند متعلق به او نیز توسط یک ماهیگیر در سال 1998 یافت شد. با این حال جسدش هرگز پیدا نشد. آنتوان در ابتدا می‌خواست افسر نیروی دریایی شود، اما در امتحانش مردود شد. بنابراین تصمیم گرفت که جاه‌طلبی خود را برای خلبان شدن دنبال کند.‌

اگزوپری در طول زندگی خود با هواپیما بسیار پرواز می‌کرد. تعداد زیادی از آثار و برخی از شخصیت‌های برجسته کتاب‌هایش بر اساس تجربیات هوانوردی او خلق شده است. اگزوپری علاقه زیادی به طبیعت داشت.

آنتوان در کودکی بسیار کنجکاو بود و آزمایش‌های زیادی انجام می‌داد و شعر هم می‌سرود؛ او اولین پرواز خود را در 12 سالگی تجربه کرد. بسیاری معتقدند که شخصیت واقعی آنتوان به شخصیتی که خود خلق کرد یعنی شازده کوچولو بسیار نزدیک بوده است.

این شاهکار آنتوان به بیش از 300 زبان ترجمه شده است. «شازده کوچولو» با چندین اقتباس سینمایی، الهام‌بخش یک نمایش تلویزیونی، موزیکال، اپرا، باله و یک پارک موضوعی نیز بوده است.

این کتاب با بیش از 200 میلیون نسخه در سراسر جهان، پرفروش‌ترین کتاب این نویسنده است. تا مدت‌ها اهالی کتاب واقعا نمی‌دانستند که باید «شازده کوچولو» را به عنوان کتاب کودک دسته‌بندی کنند یا کتاب بزرگسالان؛ در نهایت، آنها به دومی رضایت دادند.

•  مجموعه‌ای از افسانه‌های هانس کریستین اندرسن، کتاب مورد علاقه اگزوپری بوده است.
•  با وجود اقامت 2 ساله در آمریکا، او هرگز تلاشی برای یادگیری زبان انگلیسی نکرد!
•  در سال 2008 هورست ریپرت اعتراف کرد ممکن است که او به هواپیمای اگزوپری شلیک کرده باشد!
•  پس از مرگ آنتوان، مادرش کتاب شعری در ادای احترام به پسرش منتشر کرد.
•  فرودگاه زادگاهش لیون به نام سنت‌اگزوپری نام‌گذاری شده است.
•  «شازده کوچولو» به دلیل توانایی در تحریک کودکان و به خطر انداختن آنها به طور رسمی در دوره کمونیستی مجارستان ممنوع شد.
•  دست‌نوشته‌های اصلی نشان می‌دهند که آنتوان قسمتی را که شازده کوچولو با مردی ملاقات می‌کند که تلاش می‌کند تا جدول کلمات متقاطع را تمام کند، بریده است!
•  او عادت داشت در طول شب تا طلوع خورشید بنویسد.

تعداد بازدید : 8
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها