ایهاب حماده، نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

مقاومت، پیروز همیشگی نبرد علیه صهیونیست‌ها

در حالی که هنوز رئیس‌ جمهور لبنان تعیین نشده‌ است، تحرکاتی از سوی برخی کشورها مانند آمریکا و فرانسه در راستای تاثیرگذاری سلبی در مسیر حیات سیاسی و اجتماعی لبنانی‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۱۷۸۴۴

ترویج و تثبیت آشفتگی داخلی در بیروت و جلوگیری از افزایش قدرت حزب‌ا... و گفتمان مقاومت در لبنان، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جریانات ضد مقاومت در داخل و خارج از بیروت محسوب می‌شود. در این خصوص  با ایهاب حماده، نماینده پارلمان لبنان گفت‌وگویی داشته‌ایم:

طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر شاهد شکل‌گیری منازعاتی در داخل لبنان بر سر انتخاب رئیس‌جمهور هستیم و چندبار جلسه پارلمان این کشور بر سر تعیین رئیس‌جمهور با نتیجه‌ای نهایی و عینی همراه نشده‌است. نظر شما در این خصوص چیست؟
تعیین رئیس جمهور در لبنان تابعی از منطق و اجماع است. آنچه سبب شده‌ ما از سلیمان فرنجیه به عنوان رئیس جمهور حمایت کنیم، دیدگاه‌ها، گفتمان و رویکرد وی نسبت به موضوعات گوناگون است. ما نسبت به این موارد آگاه هستیم و آنها را برای کشور مفید می‌دانیم. اما طرف مقابل، صرفا به دلیل حمایت جریان مقاومت با ریاست‌جمهوری فرنجیه، با وی مخالفت می‌کند. بدیهی است این رویکرد، تابعی از منطق نیست و در آن نوعی عناد به چشم می‌خورد. ما معتقدیم از طریق تفاهم و گفت‌وگو و در نظر گرفتن منافع لبنانی‌ها باید به نتیجه دست پیدا کنیم. با لجاجت و عناد، نمی‌توان نقص موجود(فقدان رئیس جمهور در لبنان) را پر و منافع کشور لبنان را تامین کرد. این یک حقیقت است و شکی در آن وجود ندارد. ما مصمم هستیم برای عبور از این خلأ سیاسی اقدام کنیم و معتقد به گفت‌وگوی سازنده در این مسیر هستیم. بنابراین، مخالفان این روند منطقی باید دست از لجاجت بردارند و منافع ملت لبنان را مدنظر قرار دهند. 
 
برگزاری آخرین انتخابات پارلمانی لبنان، نتیجه مطلوبی برای غرب و رژیم‌صهیونیستی به‌دنبال نداشت و شاهد اقبال شهروندان نسبت به نمایندگان طرفدار مقاومت در بسیاری از نقاط بودیم.آیا آنچه امروز در لبنان می‌گذرد، بازتابی از نارضایتی دشمنان نیست؟
ما از همه گروه‌ها می‌خواهیم بر منافع لبنان و حل خلأ موجود متمرکز شوند. بعد از این که روند انتخاباتی(انتخابات پارلمانی) به نتیجه رسید، ما بیش از همگان برای گفت‌‌وگو و تفاهم آماده و بیش از همه متعهد هستیم که گفت‌‌وگو نتیجه دهد. این روندی است که جریان مقاومت در پیش گرفته و بر آن اصرار دارد. بدیهی است دشمنان، آرامش لبنان را نمی‌خواهند و از هر طریق و بهانه‌ای در تلاش هستند مانع تثبیت اوضاع سیاسی در کشورمان شوند. این یک روند جاری در طول سال‌ها بوده و در حال حاضر نیز نشانه‌های آن را مشاهده می‌کنیم. 

سیدحسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان از جنگ ترکیبی دشمنان در تقابل با جریان مقاومت سخن گفته و بر آمادگی این جریان در مواجهه با انواع توطئه‌های صورت گرفته از سوی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و متحدان آنها تاکید کرده‌است. این آمادگی مقاومت را چگونه تحلیل می‌کنید؟
یک قاعده کلی در این خصوص وجود دارد که نباید از آن غفلت کرد. در برهه‌های گوناگون زمانی، حزب‌ا... هیچ‌گاه مردم خود را ترک نکرده و کنار آنها بوده‌است. در حال حاضر نیز همین‌طور است. در آینده نیز مقاومت در خدمت ملت لبنان است و اجازه تعدی به سرزمین و مردم را نمی‌دهد. این آمادگی، مربوط به همه عرصه‌هاست. در جریان توزیع سوخت در لبنان، شاهد بودیم که مقاومت چگونه برای تامین منافع مردم، وارد میدان شد و وتوی تحمیلی آمریکا علیه کشورمان را در هم شکست. ترس دشمن از مقاومت به همین دلیل است. ما تنها در عرصه‌های نظامی و امنیتی بر دشمن غلبه نکرده‌ایم و حتی در عرصه اقتصادی نیز توانسته‌ایم بازی دشمن را بخوانیم و در مواجهه با آن، بهترین اقدام ممکن را صورت دهیم. این توانایی سبب شده‌است تا دشمنان با استناد به انواع ابزارها و روش‌های ممکن در راستای تضعیف مقاومت بکوشند اما مقاومت و ملت لبنان از یک جنس هستند. اقبال عمومی نسبت به مقاومت نیز در همین راستا قابل تعریف است. همان‌گونه که تاکنون در مقابل فشارها و هجمه‌های دشمنان ایستاده و به لطف خداوند بسیاری از آنها را خنثی کرده‌ایم، در آینده نیز پیروز هر نبردی، حتی نبردهای اقتصادی و معیشتی در برابر دشمنان خواهیم بود. بهتر است دشمنان مقاومت نیز نسبت به این موضوع آگاه باشند و بیش از این، توان خود را صرف مقابله با این جریان و گفتمان اصیل نکنند. تاکید می‌کنیم که دشمنان در جنگ ترکیبی با لبنان و مقاومت بازنده میدان خواهندبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها