تابلوی توطئه
تحلیل جنایت قرآن‌ سوزی

تابلوی توطئه

امروز اروپا در وضعیت جنگ علیه اسلام قرار گرفته‌است و دلیل آن را باید در نگرانی آنان از شتاب فزاینده گسترش اسلام و  محبوبیت  آن  در اروپا جست‌وجو کرد.
کد خبر: ۱۴۱۷۸۲۴
نویسنده حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاء‌الدین آقاجانپور - رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

برابر آمار کشورهای اروپایی  میزان گرایش به اسلام در جوامع و جوانان اروپایی به شدت افزایش یافته و سال‌هاست نام متبرک پیامبر اعظم(ص) از محبوب‌ترین اسامی در فهرست انتخاب برای کودکان اروپایی‌ها قرار دارد و از طرفی گرایش به خرید ترجمه قرآن ‌و کتاب‌های حاوی آموزه‌های اسلامی و کاوش  درباره اسلام و شناخت آن، فزونی یافته‌است. تداوم این روند، باعث ایجاد نگرانی جدی از برهم خوردن توازن جمعیتی اروپا و گرایش‌های مذهبی و فکری  به نفع اسلام ‌‌و مسلمانان شده‌است. 

از طرفی نکته مهم این نگرانی، تقابل ارزش‌های اسلامی در برابر ارزش‌های سرمایه‌داری و ضدفطرت پاک انسانی است. کارتل‌ها و شرکت‌های سرمایه‌داری غرب با تبلیغ مصرف‌گرایی و عمدتا محصولات ضد ارزش‌های انسانی و بعضا مبتذل، سالانه درآمدهای فراوانی کسب می‌کنند و اسلام به دلیل قائل بودن به ارزش ذاتی  انسان، مانعی جدی در مقابل نگاه ابزارگرایانه به انسان است. موضعی که ذاتا و فطرتا دلنشین آدمی است، اما موضوع اصلی این رویداد، نگاه سلبی از این دست نیست، بلکه جنبه‌های ایجابی پدیده اسلامگرایی  است. 

در واقع سوال اصلی  این است که  علت گرایش مردم و جذابیت اسلام برای مردم اروپا چیست؟ 
پاسخ این سوال  روشن است؛ معنویت توام با محبت و داشتن برنامه برای زندگی بشری با هدف سعادت و خوشبختی بشریت تنها بخشی از دلایل جذابیت اسلام است. اروپایی‌ها خسته از تنهایی حاصل از مدرنیته و بی‌عاطفه بودن منبعث از منفعت‌گرایی صرف و اسیر در چنگال استبداد رسانه‌ای امپراتوری زر، زور  و تزویر، در جست‌وجوی روشنایی حقیقت در شب‌های سیاه به ظاهر روشن غرب هستند. در این میان اسلام مملو و مشحون از معارف نورانی و آزادیبخش، ناجی این جامعه خسته است. آشنایی مردم با اسلام، روزنه‌ای امیدبخش برای رهایی از بند اضطراب، هیجانات و رقابت‌های کاذب مختص زندگی سکولار است. اسلام، ساحل  آرامش دریای عمیق و ‌اصیلی است که مردم اروپا تنها مقدار کمی از آن را چشیده‌اند و نجات و شفای خودشان را در آن دیده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها