مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: طبق آخرین آمارهای ثبت شده از ابتدای تابستان تاکنون بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت هتل ها و اماکن اقامتی این استان پر شده است.
کد خبر: ۱۴۱۷۲۷۲

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: احمد حمزه زاده در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، افزود: این میزان ورود و ماندگاری گردشگران در استان نشان می دهد که آذربایجان شرقی به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران تبدیل شده است و باید زیرساخت ها و سرمایه گذاری های لازم در این حوزه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی از آمادگی تمام موزه‌ها، اماکن تاریخی و گردشگری و آثار تاریخی و تمدنی آذربایجان شرقی زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی در ایام تابستان خبر داد و افزود: این مجموعه با تمام امکانات و توان خود برای استقبال از مسافران آمادگی دارد.

حمزه زاده ادامه داد: در ۴۵ روز گذشته تعداد کل بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی به ۷۵۰ هزار نفر بازدید رسیده است که در نوع خود آماری قابل توجه و رو به جلو نسبت به سال های قبل به شمار می رود.

وی از اجرای تعداد بیش از ۱۰۰ طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان خبر داد و حجم سرمایه گذاری این تعداد طرح را ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: ۷۰ درصد این رقم شامل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال به شهر تبریز تعلق دارد.

حمزه زاده یادآور شد: بزرگ ترین پروژه هتل سازی کشور( هتل شهریار ۲ تبریز ) از جمله کلان طرح های گردشگری آذربایجان شرقی است که در مساحتی به متراژ ۲ هزار مترمربع ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه بازدید نظارتی و فعالیت تیم های هدایت مسافران و راهنمای گردشگران از خرداد ماه در سطح آذربایجان شرقی آغاز شده است، افزود: وضعیت استقبال از مسافران تابستانی خوب ارزیابی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر بهبود زیر ساخت‌های لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران در ایام سفر تاکید و اضافه کرد: دستگاه‌های مسئول این مهم را با جدیت دنبال کنند.

جبارعلی ذاکری گفت: جلسات کمیته‌های دوازده‌گانه این ستاد در راستای برنامه‌ریزی ویژه برای تعطیلات نیمه دوم تابستان به صورت مرتب برگزار شده است که باید هر کدام گزارش عملکرد خود را به ستاد ارائه کنند.

وی با تأکید بر آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی برای مدیریت سفرهای هم‌وطنان در نیمه دوم تابستان به استان، اظهار کرد: باید امکانات استان و همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع سفر برای اجرای سفری ایمن و آسان برای هم‌وطنان مهیا بوده و به‌کارگیری شود.

ذاکری از وضعیت نامناسب برخی امکانات بین‌راهی نظیر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های استان انتقاد کرد و گفت: نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی باید مستمر بوده و خدمات مطلوب به مسافران ارائه شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها