شهرداری اهواز برگزار می کند؛

 مراسم "شب‌های بین الحرمین" در اهواز

شهردار اهواز گفت: حوزه فرهنگی شهرداری، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در تقسیم فعالیت هایش یک کانال ارتباطی، بصورت شبکه های مویرگی با لایه های مختلف اجتماعی داشته باشد و شهرداری اهواز از فعالیت های اصیل و خلاقانه فرهنگی حمایت می کند.
کد خبر: ۱۴۱۶۶۴۱

رضا امینی شامگاه دوشنبه در آئین تجلیل از گروه سرود بین المللی زهرائیون در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، در خصوص حمایت شهرداری اهواز از برنامه های فرهنگی اظهار کرد: شهرداری ها یک زمانی صرفا به شکل سنتی مدیریت می شدند و تنها وظایف محدود در چهارچوب های قانون قدیم را داشتند؛ اما طی یکی دو دهه اخیر با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پیچیدگی های موضوعات شهری و تنوع فعالیت ها، در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزش به نوعی ورود کرده اند و با لایه های مختلف، اقشار متفاوت و متنوع شهری سطح تماس بیشتری پیدا کرده اند.

وی افزود: یکی از مقولات مهم و موثر در کاهش ناهنجاری های اجتماعی، حوزه فرهنگی است البته نه تنها فرهنگ از منظر دین و مذهب بلکه فرهنگ به معنای عام که متعالی ترین آن فرهنگ دینی و مذهبی است.

شهردار اهواز گفت: شهرداری باید در خصوص رفتار، حقوق و فرهنگ شهروندی و معقولات مرتبط با اثرگذاری مردم در محیط زندگی به منظور ارائه فرهنگ ناب و ایرانی، رفتارهای متعالی، حرکت های فاخر، ارزشمند و درخور شأن مردم کشور ورود کند. همچنین شهرداری ها باید هنجارها و ناهنجاری ها را برای مردم شناسایی و تببین کنند.

امینی افزود: مردم باید نسبت به حقوق و تکالیف شهروندی خود بیشتر مطلع شوند تا بتوانند نقش پذیری موثر شهروندی را داشته باشند.

وی عنوان کرد: فرهنگ دینی و مذهبی، در راس آن فعالیت های قرآنی فرهنگ والا و ارزشمندی است که خوشبختانه در خوزستان و اهواز ظرفیت های بالقوه و بالفعل زیادی در این زمینه وجود دارد؛ هرچه حاکمیت بیشتر حمایت کنند، به ساری و جاری شدند موضوعات دینی در زندگی مردم کمک کرده است.

شهردار اهواز بیان کرد: اگر بتوان خود و مردم را به رعایت چهارچوب های دینی و هرآنچه که بعنوان مبانی دین و مذهب رسمی در کشور وجود دارد مقید کنیم طبیعتا با این تربیت ها  از بسیاری اتفاقات ناگوار پیشگیری کرده ایم.

امینی با بیان اینکه مردم شریف کوت عبدالله و شهرستان کارون جدا از شهرداری و شهر اهواز نیستند، تصریح کرد: این دو مجموعه مکمل هم هستند و فقط یک مرز جغرافیایی اداری بین این دو شهر وجود دارد که به هیچ وجه نباید باعث جدایی آنها از یکدیگر شود لذا شهرداری اهواز در همه برنامه ها و موضوعاتی که بتواند از هر شهر استان در حد بضاعت و قانون کمک کند این کار را انجام خواهد داد به همین منظور در راستای حمایت و تجلیل از گروه سرود بین المللی زهرائیون گام برداشته است.

وی اضافه کرد: این حمایت ها جزء وظایف دینی، ملی، مذهبی و قانونی است که امیدوار هستیم موثر واقع شده و سبب شکوفایی بیشتر قرآن و تصری آن به زندگی مردم در شهرستان کارون، اهواز و نهایتا استان زرخیز خوزستان باشد.

شهردار اهواز در پاسخ به این سوال که بجز حمایت های مادی، چه حمایت های معنوی می توانند داشته باشند؟ گفت: حوزه فرهنگی شهرداری، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در تقسیم فعالیت هایش یک کانال ارتباطی، بصورت شبکه های مویرگی با لایه های مختلف اجتماعی داشته باشد.شهرداری اهواز نیز از فعالیت های اصیل و خلاقانه فرهنگی حمایت می کند.

امینی بیان کرد: افراد فعال در بخش های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با ایجاد ارتباط از کانال مساجد، مراکز فرهنگی، هیئت های مذهبی، گروه های جهادی و فعالیت هایی که در حوزه هنر، ادب و شعر دارند و با توجه به استعدادهایشان می توانند تحت حمایت فعالیت های فرهنگی معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز قرار بگیرند.

 وی ادامه داد: منابع پیش بینی شده و اعتبارات مصوب شورای شهر با این رویکرد تعریف شده تا بتوانیم به عنوان یک بخش مهمی از حاکمیت با سطح تماس گسترده، به جهت بارور و غنی شدن فعالیت های فرهنگی اثرگذار باشیم.

شهردار اهواز با بیان اینکه باید ارتباط بین حاکمیت و لایه های مختلف مردم را تقویت کنیم، اظهار کرد: مردم باید خود را از حاکمیت و حاکمیت را از خود بدانند زیرا انسجام بین بخش عمومی و خصوصی قطعا به افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت حس تعلق مردم به شهرشان منتهی خواهد شد؛ لذا ما خود را به حمایت از این خواسته های بحق مردم، بیشتر مکلف و موظف می دانیم تا بتوانیم در کنار هم ارتقاء کیفیت زندگی در شهر اهواز و به تبع آن استان خوزستان را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین؛ آئین تجلیل از گروه سرود بین المللی زهرائیون که در برنامه هم آهنگ درخشیدند توسط شهرداری اهواز و موسسه فرهنگی آب و آیینه با حضور مسئولین استانی برگزار شد، شهرداری اهواز هدیه ای به ارزش 100 میلیون تومان به این گروه تقدیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها