چرا صهیونیست‌ها و حامیان‌شان از ادامه جنگ در غزه وحشت‌زده هستند؟

مثلث فروپاشی دموکرات‌ها

ایالت مرگبار برای دموکرات‌ها و جمهوریخواهان

سرنوشت انتخابات۲۰۲۴ در پنسیلوانیا تعیین می‌شود

این روزها مقامات دوحزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا تمرکزی ویژه بر ایالات مهم و تعیین‌کننده در ساختار کالج الکترال دارند. یکی از این ایالات، پنسلوانیاست. این ایالت دارای ۲۰رای الکترال است اما ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند به تنهایی نتیجه رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را رقم بزند.
این روزها مقامات دوحزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا تمرکزی ویژه بر ایالات مهم و تعیین‌کننده در ساختار کالج الکترال دارند. یکی از این ایالات، پنسلوانیاست. این ایالت دارای ۲۰رای الکترال است اما ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند به تنهایی نتیجه رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را رقم بزند.
کد خبر: ۱۴۱۶۰۶۰

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، ترامپ توانست با پیروزی بر هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در ایالت پنسیلوانیا پیروزی غیرمنتظره‌ای را به دست بیاورد و راهی کاخ سفید شود. در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰، بایدن توانست انتقام شکست دموکرات‌ها را از ترامپ گرفته و ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا را به سبد رای خود واریز کند. واقعیت امر این است که پنسیلوانیا یک ایالت مستقل در معادلات انتخاباتی آمریکا محسوب نمی‌شود. معمولا الگوی رای‌دهی ساکنان پنسیلوانیا بر دو ایالت ویسکانسین و میشیگان (ایالت‌های موسوم به غرب میانه) تاثیرگذار است. در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، آرای هر سه ایالت به سود ترامپ و در انتخابات سال ۲۰۲۰، آرای آنها به سود بایدن به گردش در آمد. 
بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاک، ترامپ و بایدن در صورتی که در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حاضر شوند، رقابتی بسیار دشوار و تعیین‌کننده در پنسیلوانیا خواهندداشت. بر اساس این نظرسنجی، ۴۷درصد رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در ایالت کیستون گفتند که از رئیس‌جمهور سابق در یک رقابت فرضی در سال ۲۰۲۴ حمایت خواهندکرد، در حالی که ۴۶ درصد گفتند از رئیس‌جمهور مستقر حمایت خواهندکرد. به عبارت بهتر، فعلا بایدن در نظرسنجی ایالتی دانشگاه کوئینیپیاک در ایالت مهم و تعیین‌کننده پنسیلوانیا از رقیب خود ترامپ عقب افتاده‌است. یکی از پاشنه آشیل‌های بایدن در پنسیلوانیا، رای دهندگان مستقل هستند. ۳۷درصد رای‌دهندگان مستقل در پنسیلوانیا اعلام کرده‌اند در صورت برگزاری انتخابات میان بایدن و ترامپ، از رئیس‌جمهور کنونی آمریکا حمایت خواهندکرد و در مقابل، ۵۱ درصد خواستار بازگشت ترامپ به کاخ‌سفید هستند. این نظرسنجی، زنگ خطر را برای دموکرات‌ها به صدا در آورده‌است زیرا پنسیلوانیا می‌تواند در آینده‌ای نزدیک، به پاشنه آشیل آنها (مانند انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶) تبدیل شود. نگاه رای‌دهندگان جمهوریخواه نسبت به نامزدهای انتخابات درون حزبی نیز در پنسیلوانیا قابل تامل است. رئیس‌جمهور سابق با کسب ۴۹ درصد حمایت از رای‌دهندگان حزب جمهوریخواه پنسیلوانیا در این نظرسنجی، در صدر نامزدهای این حزب قرار دارد. 
ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا با ۲۵درصد حمایت در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق هرکدام با ۵درصد در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی نیز هر یک ۴درصد از آرای رای‌دهندگان جمهوریخواه را در انتخابات درون حزبی پنسیلوانیا به دست خواهند‌آورد. 
تیم مالوی، تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در بیانیه‌ای خبری گفت: «گرچه ترامپ با مخالفت‌های حقوقی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند اما بقیه اعضای حزب جمهوریخواه (از جمله ران دیسانتیس) را به راحتی در رقابت‌های درون حزبی پشت سرگذاشته‌است.»
این نظرسنجی نشان می‌دهد در میان نامزدهای حزب دموکرات نیز بایدن وضعیت بهتری نسبت به دیگران در ایالت مهم پنسیلوانیا دارد. بایدن در این نظرسنجی، ۷۱درصد آرا را به دست آورده‌است در حالی که رابرت اف‌کندی جونیور، فعال ضد واکسن، حمایت ۱۷درصدی دموکرات‌ها را در این ایالت پشت سر خود خواهدداشت. نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک در ۲۲ تا ۲۶ ژوئن با ۱۵۸۴رای‌دهنده ثبت‌نام شده در پنسیلوانیا انجام شد و دارای حاشیه خطای ۲.۵ درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها